dijous, 11 de gener del 2007

01) Acta de la 1a reunió del projecte PCA

Data: 11 gener 2007
Hora entrada: 22h00
Hora sortida: 00:45
Lloc: Hotel Paris
Encamp
(Principat d’Andorra)
Assistents: 11 persones (6 homes i 5 dones)
(-entre les onze persones hi havia Tomàs Pascual Casabosch i Maria Dolsa Farró, d’Escaldes-Engordany, Lluís Comellas Ayerbe, d’Encamp, i Eduard Ripoll Sort d’Andorra la Vella -).

1) S’exposa la idea de crear un grup d’opinió, el qual s’ha de legalitzar com associació, és decideix iniciar en breu els tràmits de creació d’un partit polític, per que sigui una representació ferma i consolidada.
2) El Nom PCA és provisional i queda sotmès a altres alternatives i al seu vot intern.
3) Durant aquest primer trimestre és treballarà en la confecció de la Declaració de Principis, un Codi Ètic i un esborrany de Programa Electoral.
4) Els objectius d’ara mateix serien donar suport durant les eleccions, al color polític que més s’adapti a les nostres idees, ja que aspirar a les eleccions comunals és considera que de moment és massa prematur, tampoc es descarta.
5) Ens neguem a discursos catastròfics, tots els partits politics han fet coses positives i negatives, tot s’ha de valorar, reconèixer i criticar oferint millores clares, mai sense aportar una alternativa.
6) No tindrem assessors en estratègies politiques ni enviarem “globus sonda” per recaptar opinions.
7) És valora que la iniciativa d’un membre del grup sobre haver creat un blog obert a Internet amb una primera presentació, potser no ha estat un començament encertat, però tal és mantindrà per recollir les opinions i critiques constructives, al mateix que la nostra adreça electrònica.
8) Em opinat sobre temes prioritaris que ens preocupen, com per exemple, Escoles Bressol, Ludoteques, Vellesa, Turisme, Seguretat ciutadana, Economia, Impostos, Habitatge, CASS, STA, Justícia, Mobilitat, Educació, Medi ambient, Encaix a Europa, Depuradores, Casino, Historia, Esport, llei de plusvàlues i altres.
9) És decideix que el senyor Tomàs Pascual Casabosch , i la senyora Maria Dolsa Farró seran els portaveus del projecte.

Ampliació d’alguns aspectes:

Turisme: s’han arribat a conclusions de que s’han de buscar altres productes alternatius. S’ha criticat que alguns volen que Andorra sigui el país dels negocis rentadora i del totxo.
Educació: Escola obligatòria i gratuïta, de qualitat. Tenim la riquesa de diferents sistemes educatius. S’han de millorar certs aspectes de l’educació andorrana.
Medi ambient: Depuradores que no funcionen.
Europa: Ens em de posicionar clarament, estem sotmesos a pressions europees degut a les operacions amb diner negre.
Agencia de mobilitat: S’ha de fer una Direcció general de Trànsit.
Electors: a molts la política no els hi preocupa, s’han de buscar iniciatives de motivació.
Creixement Sostenible: On volem arribar?, s’ha de consolidar als andorrans i residents de sempre, ajudar a que no marxin.
Protecció Històrica: Protegir als nostres contra la especulació immobiliària, contractació de personal estranger com en el tema “Correos” , uns Correus andorrans.
Micro-estats: Estudiar les peculiaritats i diferencies, som diferents, el Regne Unit fa el que vol i no és un micro-estat.
Immigració: Més control dels fluxos de persones de països de l’est.
Escoles Bressol: S’han d’eliminar les llistes d’espera, un pare o una mare no poden estar sense treballar, pendents del seu fill, s’haurien d’habilitar espais per obligació.
Comerç / empreses: Controlar l’intrusisme d’empreses estrangeres on ja existeix el teixit empresarial, siguin signatures reconegudes o franquícies.

Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

101 comentaris:

Anònim ha dit...

Per el que llegeixo voleu ser el nou RD. Crear un nou partit per acabar fusionan-vos amb un altre d'existent. Si es aixi ho haurieu de dir el mes aviat possible per no enganyar els vostres electors. Com diu el vostre creador no es poden dir mentides

cosaensi ha dit...

els meus millors desitjos si en realitat teniu la intenció de treballar perquè andorra progressi intel·ligentment i sigui un país del qual sentir-se orgullós.
pel referent al blog, no sé per què no seria encertat, jo ho trobo acord als temps.

Anònim ha dit...

6:25 PM , tu mateix ho has dit "no enganyar" als electors; si no s'arriba a les comunals es normal que es vulgui donar suport a algu existent, però es una idea, s'ha de valorar profundament.
El 2009 i 2011 ja sera diferent

Anònim ha dit...

potser arribareu pel 2020!! JAJAJAJAJAJAJAJAJA

Anònim ha dit...

veig que va agafant cara i ulls, he sentit al Tomàs a la radio i ha contestat i parlat molt bé a Cal Fernandez

Anònim ha dit...

10:13 PM el Tomàs Pascual, de parlar en sap molt i d'escriure també..., ara falta que no es torni com els altres

Anònim ha dit...

el que més gràcia em fa es que la majoria dels que critiquen ho fan al Tomàs, es nota que son liberalets dolguts, el projecte PCA ara que es més clar no aprofundeixen.., motiu?; ni tan sols el llegiran.

Anònim ha dit...

BLUF.

Anònim ha dit...

molt bé la explicació de la Maria Dolsa i el Tomàs a Radio Valira

Anònim ha dit...

he escoltat talls de veu del Tomàs Pascual a l'entrevista d'avuí i molt be nois!, continueu aixi!!!

Anònim ha dit...

Algu pot explicar el que han dit per la gent que malauradament no els hem pogut escoltar

Gracies Companys

Anònim ha dit...

6:09 PM , estan fent els talls de veu cada hora punta, però és del tot el contingut del post de la acta.
El Tomàs ha dit que les guarderies ha de ser und ret dels pares, i la Maria Dolsa ha aprlat d'esports i subvencions, etc etc..

Anònim ha dit...

PCA, quan fareu un altre manifest?, es per anar seguint..

Anònim ha dit...

Agència LEM informa que hi ha probabilitats de que PCA i Martíboys estableixin coalició.
S'ofereix des de PCA un escó de núm. 3 al cònsol sortint, sempre que es presenti amb una etiqueta d'independent.
Entenem que és una molt bona oferta que aquest haurà d'estudiar, ja que PCA és la força de moda i ascendent imparable segons els nostres estudis de futur.
Agència LEM (Pont De La Tosca)
"Learning Emerite Merchandising"

Anònim ha dit...

11:25 PM , la fusio entre PCA/TomàsPascual i el Marti la sap tothom!, no cal ser agencia

Anònim ha dit...

realment això del PCA es una tasca molt valenta, començar des de 0 els hi dona molta credibilitat.

Anònim ha dit...

si algú vol donar suport a la periodista Noemí Rodriguez de la injusticia a la qual l'ha sotmés el càciq chaquetero del Enric Castellet, que entri al seu blog i digui la seva:
http://ninguesperfecte.blogspot.com

Anònim ha dit...

Bona nit 16/1/07 7:14 PM , cada dia hi han petites trobades i s'esta treballan en la seguent reunió, possiblement es podria fer en menys de 10 dies, publicarem aqui i la premsa l'acta.

Anònim ha dit...

he seguit amb atenció el cas de la Noemi, hi he de dir que no té la rao, hi ha, per sort, molts periodistes que fan, i molt bé el seu treball, ella i uns quans pocs més, només es miren el malic, no respecten el codi deontologic de la professió, es creuen els guardians de la veritat absoluta, i fan més aviat pena.
El que l'hi ha passat, es poc.
Ho té merescut i més.
no ens fa pena, al contrari ens crea rebuig.
som molts els andorrans que comencem a estar molt fars de certs pantomines de periodistes com ella.
Faria millor de fer la seva feina i fer menys victimisme.
Ara ja la coneixem.

Anònim ha dit...

11:35PM, fes el favor de no confirmar notícies que no has contrastat. Les agències han de fer la feina professional i tu no t'hi posis. Elles i únicament elles, donen tota la credibilitat.
Si vols fotre follón ves a un altre blog. Aquí al blog PCA anem seriosament.

Anònim ha dit...

Señors del PCA,
Podemos fer servir el vostre bloc per quedar?
És que al messenger hi ha cada dia la meva germana petita.
Gràcies PCA

Anònim ha dit...

hola PCA, us he enviat un email amb idees

Anònim ha dit...

Hola Crunch, si ja esta clar, de totes formes un nom tan generic dificilment pot portar a confusió.

Anònim ha dit...

Estic veient que hi ha molta gent que està preocupada per la possible fusió d'aquest nou partit amb persones que, pot ser, ja són d'algun altre o que s'hi vulguin desvincular d'aquest per a entrar en aquest nou... en qualsevol cas, el més important, sigui així o no, és que realment sigui un partit creat per i per als ciutadans (de totes les condicions) que hi ha en aquest país, que es preocupi per assumptes socials, pel benestar social i conjunt de les persones, per l'economía de les persones i no tant de la de les empreses, que es preocupi per donar uns drets dels que aquesta societat no en posseeix i alhora d'inculcar uns deures proporcionals (ja que sense aquests no es pot oferir ajudes ni drets)i bé, una llarga llista que no és lloc d'oferir-la.... en qualsevol cas, molt d'ànim per a què aquest nou partit sigui realment un partit fet per a tota la societat andorrana i per a totes les societats....

Anònim ha dit...

3:27 PM , Marc, pots estar segur de que el tema va per on enfoques que es el teu desitg.

Anònim ha dit...

Jaume Bartumeu!, deixa de dir animalades i fer el fantasma al Consell General i paga-li els 1.000 € que li vas estafar al Pascual!!!; que ja t'ho va dir en una TRIBUNA del Diari fa uns mesos!!!

Anònim ha dit...

només sentir al pintat he hagut de tancar la radio per angunia

Anònim ha dit...

Toni Martí!, pacta amb PCA; així podras repetir de cònsol home!; els demés van a la seva i tu sol et quedaras com la "una"

Anònim ha dit...

Projecte Martí:

Antoni Martí + R.D.+PCA

Projecte Pintat:

UL+NATURLÀNDIA+PS SANT JULIÀ.

Anònim ha dit...

Camioner, RD ja ha dit qeu no a Toni Martí i PCA no se sabe

Anònim ha dit...

si al Pascual se li presetna el Toni Martí amb el color que sigui a oferir-li entrar a llistes, perdrà el CUL per anar-hi amb ell!!

Anònim ha dit...

1:02 PM , el PCA vol pactar amb els Verds, ja ho veureu..., està bé si un petit i un de nou s'ajuden faran força.

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola,

El proper dijous 25 gener a les 22h00, reunió PCA al Hotel Eureka, d’Escaldes-Engordany.

Confirma l’assistència el més breu possible.

Salutacions cordials,


Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Escaldes-Engordany, a 19 gener 2007

Anònim ha dit...

Els 10 principis del polític

El polític actual, endut per l’era del buit i l’onada postmoderna de la despreocupació i de l’individualisme postburgès, presenta deu característiques o principis que orienten el seu obrar:

1)El polític actual no pensa en el ciutadà, sinó en les properes eleccions. Hi predomina el càlcul electoral davant les millores en la vida social.
2)El polític actual és vanitós i exhibicionista. La imatge guia les seves accions.
3)El polític actual teoritza sobre bajanades i oblida el fonamental. Tot en ell és superficialitat.
4)El polític actual es creu important quan els mitjans l’adoren. Falsa percepció: no hi té res a fer davant el científic, l’artista, el filòsof i el poeta.
5)El polític actual és histriònic. Els seus gestos esdevenen ganyotes insuportables.
6)El polític actual juga amb el llenguatge, el vulnera i fins i tot el viola: tota correcció desapareix davant els seus barbarismes.
7)El polític actual és un titella mogut per un munt d’assessors.
8)El polític actual és un expert en partidisme.
9)El polític actual és un mestre en l’art de crear metàfores barates i vulgars.
10)El polític actual utilitza la democràcia per amagar les seves pretensions tiràniques.

Anònim ha dit...

Bon dia!, jo de vosaltres no informaria de les vostres reunions i el lloc de les mateixes, el meu consell és que aneu fent al vostre ritme i després ho "solteu" tot de cop, hi ha massa enveja i por.
Força anims!!!!!!!!

Anònim ha dit...

al altre blog se les inenten volan, han escrit:

-----------------------------------
Agencia LAM informa:

El PLA ha aconseguit colocar un espia dins del PCA. Aquesta persona informa de tots els moviments del nou partit directament a la direcció del PLA. També té ordres d'impedir com sigui que PCA és presenti a les proximes comunals a Escaldes.

Agencia LAM (Loving All Madriu)
-----------------------------------

Anònim ha dit...

12:49 PM , doncs els hi sortirà malament el tiro, el Tomàs Pascual cada dia està fent reunions individuals amb els de la seva màxima confiança del PCA, etc..., avui mateix al famós Hotel Paris hi ha hagut una, semblaria ser que ja tenen el decaleg enllestit i enviat a tots els seus membres per a que s'aprovi a la reunió de dijous vinent.
En aquestes reunions "oficials" sembla ser que el Pascual ja procura parlar només del que interessa que surti a la premsa.

Anònim ha dit...

ésser 9:57PM, tens molta raó. Has fet la radiografia del tipus de polític més perillós. No obstant creu-me que també, altres polítics "són aprofitables" i volen arreglat les coses per a l'interés general, sense oblidar però un cert ego que tenen tots.

Anònim ha dit...

12:54 PM , tens raó, el partit PCA quedarà aprovat molt aviat i més d'un haurà de callar i còrrer

Anònim ha dit...

El Pascual per fer perdre als del PLA és capaç de muntar una central nuclear a la lluna, mal enemic s'han buscat!; són tan rucs aquestos Liberals, que no veuen més lluny del seu melic HE HE HE HE

Anònim ha dit...

Al Toni Martí li fa goig poder entrar al PCA, però el seu ego no li permet. Si tarda massa a fer-ho, negociant a dreta i a esquerra, fara tard i els pstètics s'emportaràn el gat a l'aigua.

Anònim ha dit...

Us imagineu per Escaldes un comú governat per PLAtètics i PStètics en un pacte del diable?
No voteu Martí/boys, voteu linia PCA, el millor futur.

Anònim ha dit...

4:49 PM un dels BOYS del Martí es el vostre pascualet, com li ofereixi algo, us fara anar a tots darrera el cònsol

Anònim ha dit...

us heu fixat a la TV que al congrés de RD hi havien 4 gats?

Anònim ha dit...

20/1/07 9:21 PM , normalment pocs donen la cara, això no vol dir res

Anònim ha dit...

PARA CUANDO EL PASCUAL EN PILOTA PICADA???

Anònim ha dit...

En part, estic d'acord amb tu, Ésser. Ara bé, jo encara aniria més enllà i afirmaria que el polític actual no té principis; sinó fins que tan sols concerneixen l'exaltació del seu ego. Jo en canvi proposo que s'exalti Andorra, en tant que ens històric, cultural i llegat dels nostres avantpassats; essent per tant, com a andorrans, el nostre deure indefugible de transmetre'l intacte almenys en allò essencial a les generacions futures.
La responsabilitat de la situació actual no pertoca només a uns polítics demagogs, políticament correctes, sofistes i hedonistes, sinó també a aquesta societat
acomplexada, inculta, covarda i individualista. Ja al seu temps, Demòstenes advertia del perill per a la legitimació de la democràcia quan la societat esdevingués població i abandonés la seva condició de ciutadania.
La societat d'ara no vol servir Andorra; vol que Andorra la serveixi a ella, nouvinguts inclosos, i concep Andorra únicament com a òrgan públic distribuïdor de béns i serveis, sense importar que sigui en detriment del medi ambient o de la nostra identitat nacional.
Ara més que mai, i per equilibri democràtic, cal una força democratacristiana i una formació d'índole patriota semblant al Front Nacional de Jean-Marie Le Pen (que gaudeix d'un amplíssim suport popular); això és, un grup de persones que estimin de debò el seu país. La proliferació de partits centristes i populistes no porta enlloc; només tenen utilitat pels seus integrants, uns consumats experts en fal•làcies.

Anònim ha dit...

1:22 PM , la teva intervenció és molt real, sens dubte el reflexe dels pensaments ocults de la gran majoria que realment estima el seu país, i no s'atreveixen a dir precisament per part del que comentes, perdre el concepte de ciutadania per població.

cosaensi ha dit...

Ara més que mai, i per equilibri democràtic, cal una força democratacristiana i una formació d'índole patriota semblant al Front Nacional de Jean-Marie Le Pen (que gaudeix d'un amplíssim suport popular); això és, un grup de persones que estimin de debò el seu país.

<-- quina por. què tindrà a veure el feixisme amb estimar un país?

Anònim ha dit...

4:11 PM , tal i com estan les coses, el que hi ha ara fa més por

Anònim ha dit...

Estudi realitzat entre el 15/11/06 al 15/01/07, enquesta telefònica i presencial (60% a 40%), amb una mostra representativa de 968 persones/votants (error experimental apreciat de +- 0,8%).
Escenaris segons al·liançes hipotètiques i d'aproximació a l'escrutini de vots vàlids emesos en les comunals Escaldes-Engordany -Desembre 2007:
Martí + PLA (14%)
Martí + Valdés (12%)
Martí + Pubill (30%)
Martí + PCA (55%)
Martí + RD (No ha pogut ser)
Agència LEM (Pont de La Tosca)
"Learning Emerite Merchandising"

Anònim ha dit...

uix, lo de Marti+Pubill es bastant increible, a aquest segon, a part de ser una fantasmon, un impresentable i un maleducat ja li han donat el projecte de Caldea com a prestanoms per a ferli callar la petita boqueta que te.

Anònim ha dit...

A mi el Tomàs em va dir en persona que el Toni Martí seria el candidat perfecte al PCA per anar de Cònsol d'Escaldes al desembre, però també em reconeixia que era un "somni" pensar en tal fet.

Anònim ha dit...

A veure si aquesta setmana que entrara això del PCA va agafan color i es més palpable, anims!!

Anònim ha dit...

Avuí el BONDIA publica la opinió de RD sobre el PCA

Anònim ha dit...

-----------------------------------
Jan 22, 2007
DIARI BON DIA

“Més opcions polítiques no ens ha de suposar un perjudici”
per M.B.

¿La ratificació del pacte amb l’Alternativa davant de la militància responia a un pur tràmit? Sí, per mandat de la meva executiva, vam demanar al partit la ratificació del pacte amb l’Alternativa. D’aquesta manera assegurem la presència de membres de Renovació Democràtica a l’Alternativa d’Escaldes-Engordany, Andorra la Vella i Encamp amb vista a les eleccions comunals vinents. ¿I pel que fa a la resta de parròquies? Amb referència a les parròquies on no tenim comitè parroquial, com que el Partit Socialdemòcrata en té a totes les parròquies i a Ordino també hi ha el Gupi, no ens impedeix que si hi ha algú dels nostres que creu convenient anar a les llistes, doncs hi anirà. ¿S’està treballant ja conjuntament amb els comitès parroquials del Partit Socialdemòcrata? De fet, Renovació Democràtica ja està aportant la seva part. Ja s’està treballant amb alguns comitès del Partit Socialdemòcrata en la confecció d’aquests programes. ¿La polèmica podria sorgir a l’hora d’elaborar les llistes en alguns comitès parroquials? Sincerament, no crec que esdevingui una polèmica. ¿El cònsol major d’Escaldes-Engordany, Antoni Martí, s’ha posat amb contacte amb vostè perquè Renovació Democràtica formi part d’un projecte electoral totalment apartat del PLA? Això no és cert. Antoni Martí no ha fet cap oferta a Renovació Democràtica per concórrer conjuntament a les eleccions. Suposat que Antoni Martí decidís presentar-se a les pròximes eleccions comunals com a independent, ¿considera que podria beneficiar l’Alternativa? Considero que ja tenim prou feina a casa nostra. Antoni Martí és un personatge polític que té prou taules per saber el que ha de fer, i farà el que li convingui quan li convingui. ¿Com veu un partit com Renovació Democràtica, que es va gestar a Escaldes-Engordany, la possible creació d’una altra formació política com el Partit dels Ciutadans d’Andorra? Malgrat que alguns polítics pensem, a vegades, que la societat no es belluga, doncs això vol dir que la societat civil sí que es belluga. I no crec que més opcions polítiques ens hagin de suposar un perjudici. Una de les ponències que es van exposar durant el congrés de Renovació Democràtica tractava de les aliances polítiques precisament en un moment en què el Govern està pendent d’un pacte amb CDA+S21. Ara comencem a veure a la resta d’Europa o del món que hi ha pacte entre diverses formacions polítiques. Sí, i el grup que governa ara busca una aliança. Durant el debat de l’esmena a la totalitat dels pressupostos, el Govern va tenir un toc d’atenció de CDA+S21, que els recordaven que estaven votant la nostra esmena a la totalitat i no el pressupost. Sobre la passada sessió de Consell General, el president del Grup Parlamentari Socialdemòcrata va tornar a posar en relleu l’existència de dues andorres. Nosaltres sabem que cada vegada més es remarca la diferència entre els uns i els altres. Els rics cada vegada són més rics i els pobres més pobres, però segons el cap de Govern això no passa perquè hi ha els que volen treballar i els que no ho volen, i esperen que Europa els ho arregli. Nosaltres som proeuropeus, però les coses s’han d’arreglar a casa i treballant. Últimament s’ha parlat molt de l’Agència Andorra 2020, ¿però quina és la posició de Renovació Democràtica a l’entorn d’aquest projecte? És un intent de fer-nos creure que tenen un projecte polític de país quan realment no el tenen. Per aquest motiu, van haver de demanar l’informe Makinsey i a partir d’aquí han improvisat un projecte que es diu Agència 2020. ¿I pel que fa a les lleis econòmiques? Tot el conjunt de lleis econòmiques i actuacions del Govern que vagin encaminades al repartiment de la riquesa, això és el que marca que la classe mitjana d’aquest país, potent i nombrosa, desaparegui i que el seu poder adquisitiu cada vegada sigui més reduït. Tampoc cal obviar que Jaume Bartumeu va proposar al cap de Govern marcar un calendari per anar desenvolupant aquestes lleis, perquè nosaltres hem remarcat que la Llei d’inversions estrangeres havia de ser l’última a desplegar-se, però als liberals no els va interessar escoltar aquesta oferta. No sé per què però hi ha molta pressa a tirar endavant aquesta llei. ¿Com encaixen el fet que el ministre de Finances posés en dubte la tasca dels consellers generals en la comissió d’Economia? El ministre de Finances tindrà una sorpresa quan vegi que els membres del grup socialdemòcrata que estan a la comissió d’Economia faran una bona feina a l’entorn de les lleis econòmiques. I, sobretot, que no s’oblidi el ministre de Finances que el vot en la comissió és ponderat i li podran donar una idea del que pot fer el grup socialdemòcrata. Per tant, ¿estaria en la línia del cònsol d’Escaldes-Engordany quan diu que els vots no tan sols s’obtenen dels cercles més benestants? Considero que el PLA cada cop s’està enfocant cap a un sector de la societat més reduït i amb més poder econòmic i s’està oblidant que la majoria de la població d’aquest país no som rics, i és obligació del Govern que ens doni les mateixes oportunitats de poder-nos guanyar la vida. Una de les qüestions que es van posar en relleu durant la defensa a l’esmena a la totalitat dels socialdemòcrates és l’elevada despesa que destina el Govern en assessors exteriors. El president del Grup Parlamentari Socialdemòcrata va fer un plantejament molt concret en el sentit que no podem dir que no hi ha més diners per contractar més bombers i no hi ha diners al pressupost. En canvi, veiem que sí que hi ha diners per gastar amb assessors o amb gent de confiança. Per tant, la situació és paradoxal. ¿No convenç al grup de l’oposició que el Govern aconsegueixi arribar a un dèficit zero al finals de la legislatura? Certament, tenim un ministre de Finances que sap fer ballar el números. No podem dir que reduïm despeses en segons quines partides i, després cometre les barbaritats que estem veient, com és el cas de la depuradora d’Anyós, que estava pressupostada en uns 1,2 milions d’euros i ara resulta que per arreglar-la en necessitem 9, de milions. Considero que amb cinc anys han pogut apujar els preus, però no aquestes barbaritats que estem sentint. L’Administració té una obligació, quan contracta una obra, que el projecte s’executi en el temps, en la qualitat i en el cost estipulat, i aquest Govern no ho està fent. ¿Com a membre de la comissió legislativa d’Interior tenen coneixença del que està passant en el Cos de Policia? Parlant amb el ministre d’Interior i amb els membres de la comissió, se’ns va comunicar que vindrien uns tècnics per fer una auditoria per veure què s’ha de fer dins el Cos. És lògic, perquè, normalment, quan fa molt temps que estàs en una casa no t’adones de moltes coses, i que et vingui algú de fora amb capacitat i et digui en què falles ho trobo oportú i necessari. ¿Considera que el debat a l’entorn de les relacions amb Europa queda molt allunyat de la ciutadania? De vegades els polítics tenim el defecte de menysprear el ciutadà del carrer. El ciutadà sap molt bé de moltes coses que només creiem que sabem nosaltres. Els convenis de doble imposició serviran perquè els productes i serveis andorrans que es puguin exportar no es penalitzin amb un 35 per cent, com passa en algun país. Per tant, això pot donar l’oportunitat als empresaris andorrans per exportar serveis. ¿És necessari, a hores d’ara, analitzar quins avantatges té sortir d’aquesta llista de paradisos fiscals? El que segur que té són inconvenients. Per tant, si té inconvenients n’hem de sortir. Si després no hi ha avantatges palpables i materials és igual, perquè ja no tindrem l’inconvenient que se’ns titlli de paradís fiscal. Aquests mesos vinents una de les qüestions que també centrarà l’actualitat política són les lleis sindicals. Els socialdemòcrates s’han desmarcat i han anunciat que elaborarien un text alternatiu. Nosaltres tenim les idees clares i no ens agrada muntar circs. Treballem molt i tenim un equip per a això. Ja ens agrada sortir a la foto, però no a qualsevol preu. Precisament, el que no ha agradat gens ni a liberals ni centristes són les crítiques i pressions que estan exercint alguns sindicats de l’exterior. Hi ha uns mínims sindicals que hi han de ser , i no a Andorra, sinó a qualsevol país. Després ja és qüestió de les forces sindicals i del Govern per establir fins a on es pot arribar. Els sindicats de fora no vénen a dir-nos com es fan les lleis, sinó a dir quins són els límits. Una de les frases més contundents de l’última sessió de Consell General ser de part de Jaume Bartumeu, quan va dir que Andorra s’havia convertit en el primer país europeu a exportar aturats. Crec que, com jo, molta gent es va indignar amb la consideració del Govern perquè ¿qui pot viure aquí sense treballar? Si no tens feina no pots viure aquí, no hi ha cap sistema de protecció dels aturats, les condicions socials d’aquest país no ho permeten. Que exportem els aturats és veritat, sinó només cal veure el sector de la construcció en què molts treballadors van tenir que marxar. Una altra qüestió és si, quan tornin al país tots aquests joves que estudien a l’estranger, el mercat laboral els podrà absorbir.
-----------------------------------

Anònim ha dit...

___________________________________

www.bondia.ad

¿Com veu un partit com Renovació Democràtica, que es va gestar a Escaldes-Engordany, la possible creació d’una altra formació política com el Partit dels Ciutadans d’Andorra? Malgrat que alguns polítics pensem, a vegades, que la societat no es belluga, doncs això vol dir que la societat civil sí que es belluga. I no crec que més opcions polítiques ens hagin de suposar un perjudici. Una de les ponències que es van exposar durant el congrés de Renovació Democràtica tractava de les aliances polítiques precisament en un moment en què el Govern està pendent d’un pacte amb CDA+S21. Ara comencem a veure a la resta d’Europa o del món que hi ha pacte entre diverses formacions polítiques. Sí, i el grup que governa ara busca una aliança.
___________________________________

Anònim ha dit...

El Liberal ex-Cap Marc Forné va declarar en una entrevista a RTVA sobre el projecte del PCA que el nom de "ciutadans" ja li feia por, i que fins que no veiés les cares que hi ha al darrera preferia no pronunciar-se. El tio va demostrar que no li importa la ideologia i Sí "qui" hi ha al darrera, es un altre exemple del càciquisme d'un perdedor que a Andorra la Vella el van fotre fora a patades i encara va de xuleta!!!

Anònim ha dit...

En Juli Fernandez, dels Verds d'Andorra va declarar a la radio 101.5 FM , que sobre el projecte del PCA, estaven MOLT contents, i ho va repetir; que creu en el desplegament de la democràcia i llibertat d'expressió.
És felicita al Julid els verds!

Anònim ha dit...

En Ricard de Haro de RD, ha declarat en roda de premsa que:

"Més opcions polítiques no ens ha de suposar un perjudici"

i que:

"Malgrat que alguns polítics pensem, a vegades, que la societat no es belluga, doncs això vol dir que la societat civil sí que es belluga. I no crec que més opcions polítiques ens hagin de suposar un perjudici."

Crec que són unes declaracions encertades, malgrat coincideixin en negar que ha haver-hi un intent de pacte amb el cònsol d'Escaldes Sr. Toni Martí.

Anònim ha dit...

El Partit Socialdemocrata (PS) no s'ha pronunciat encara sobre el projecte PCA, molt malament, i són els qui més benefiaciats en sortiràn, sobretot a les comunals d'Escaldes-Engordany 2007.

La seva política és com sempre la del "NO" o calalr quan no interessa pronunciar-se.
Esperarem a veure que passa, doncs crec que hi hauran sorpreses per a tots.

Anònim ha dit...

Bona tarda,

aquests quatre darrers comentaris (PLA, Verds, RD, PS), han estat extrets de les opinions majoritaries de la població andorrana.

Paula
Agència LEM
"Learning Emerite Merchandising"

Anònim ha dit...

Paula, a quin departament de LEM treballes? No constes en el nostre llistat.
Agència LEM (RR.HH. Central)
"Learning Emerite Merchandising"

Anònim ha dit...

LEM 5:10PM, sóc la Paula de la sucursal de Granollers, normalment la delegació de Carlemany em dona feina per compulsar dades.

Paula
Agència LEM
"Learning Emerite Merchandising"

Anònim ha dit...

ei Tomàs Pascual!!, que tal t'ha anat la reunió d'avui a Escaldes amb el Liberal Sr. Jordi Llosada???, fareu pactes?, t'ho estas repensant?, t'han ofert alguna cosa???, deu ser molt dificil crear un partit al mateix temps que coneixes al 90% dels Liberals, amb les pressions incloses!; no me'n enfoto, ho admiro!

Anònim ha dit...

Tomàs!!, ke bo l'escrit del BONDIA, fot-li canya amb akst capullos d protecció d canes gua gua va dir un gosset k passejava per la frontera

Anònim ha dit...

anda que els de RD i el Toni Marti han quedat ben retratats amagant lo del pacte secret.
Que ens podem esperar d'uns politics mentiders i que e spensen que som tontos???

Anònim ha dit...

Tomàs Pascual / PCA ; esperem que el vostre "suport" no sigui al Martí o a RD; amb aquests embusteros començarieu malament!

Anònim ha dit...

10:14 PM , penso com tu, però suposo que ja sabran bé el que fan els del PCA

Anònim ha dit...

Últimes noticies: Ladslau Baró de CDA ocuparà la cadireta del Cabanes

Anònim ha dit...

8:54 AM , al Cabanes ja fa temps que se'l volen carregar, ja tocaria ja!

Anònim ha dit...

Referent a la propera reunió, penso que podríeu començar
a profunditzar en un tema en concret.

Anònim ha dit...

Hola companys

Ja teniu ordre del dia per la propera trobada. Heu convidat gent nova a venir

Anims

Anònim ha dit...

PCATA, de moment no n’ hi ha.
Però, dóna temps al temps.
Per a alguns,
Penseu una cosa.
Si algú decideix algun dia plegar d’algun partit, es pot afiliar a un altre, muntar una llista i si mes no, tocar els collons.
VALE ?.

Anònim ha dit...

Hola bona nit!,

per mentiders electorals recordeu això:

Salutacions,

-----------------------------------
«Donarem obertura al capital estranger fins al 100% en tots els sectors actualment no presents en l'aparell productiu Andorra»

La promesa està en el Programa electoral 2005 del Partit Liberal d’Andorra, apartat «2 Economia i finances, equipaments i serveis» al «2.1 Andorra, una economia amb energia renovada» a «Propostes».

També es pot consultar a la pàgina web:
http://www.partitliberal.ad
-----------------------------------

Anònim ha dit...

El PLA està condemnat a desaparèixer, es una mort anunciada.

El PS està condemnat a dividir-se, es palpa a l’ambient.

Cda+Segle21+Verds+Rd, estant condemnats a no ser rés.

Andorra, està condemnada.

Anònim ha dit...

JEJE, del tema del cònsol DOLSA d'Ordino i tal... veieu Liberalets com el Tomàs Pascual tenia raó?

Anònim ha dit...

“Això és la ruïna del país”
Enric Dolsa

Preguntat sobre el projecte de llei d'inversions estrangeres del Govern d'Andorra.

Anònim ha dit...

Més del cònsol Dolsa d'ordino

Ara resulta que el PLA van tots a la una, les declaracions del Cucut a la radio son molt significagtives, 16-3=13 i la llei d'inversions estrangeres no es la del programa.

Anònim ha dit...

Bartumeu Perdedor Vitalici

Anònim ha dit...

La meva opinió del pca es encara la de sempre, espero unes properes declaracions com a resultat de la reunió d'aquesta nit.
Jo vull argumentar les idees, no faig com altres que fan servir insults i desqualificacions, sobretot per les "passions" que desperta el vostre Tomàs Pascual, per dir sempre les coses amb valentia i clares. La rabia dels liberals al haver-lo perdut sumat a la por del mal que els hi pot fer, agreuja les entrades dels qui volen fer mal, i en el fons demostren com son realment, una mica pitjor que els del PS, RD i Toni Marti ara embusteros declarats, CDA+Segle 21 xaqueteros busca cadires.
Vull creure en vosaltres, gent del PCA, vull creure'm que sou la veritable altenativa per a governar al nostre poble.

Anònim ha dit...

Conclusio de que L'agencia LEM es un fan del PCA ?

-el PCA no existia fins fa un parell de setmanes.
-S'entèn que PCA = Sr. Tomàs Pascual Casabosch quan el grup no estaba oficialment formalitzat.
-s'ha canviat Martí+Pascual per Martí+PCA?

Escenaris segons al·liançes hipotètiques:
Martí + PCA (55%)

PS + RD + GUPI = buscar governar a qualsevol preu i sense independencia propia

PLA + CDA + SEGLE 21= lo mismo + xaqueteros a punt de morir

VERDS + PCA = experiment que pot sorprendre


continuarà...

Anònim ha dit...

El PLA ara ja s'ha cavat la fossa del tot, això és pitjor que el cas Castellet-Noemí!!!
I el PS en aquest cas no diuen cap mentida, independentment que si algun dia governen faran pitjor, ja que el Bartumeu és el més lladre de tots.
I el Francesc Casals del PS, otro que tal!, la dona no para de xupar feines directes al comú d'Encamp!

-----------------------------------
El Govern porta el PS a la Fiscalia per presumptes difamacions

Opinions com "el govern d’Albert Pintat vol afavorir un altre model de creixement econòmic basat en el control del negoci del totxo i del ciment: un negoci, el de l’especulació immobiliària, que ha portat arreu blanqueig de diners criminals o corrupció", plasmades a l’últim butlletí PaperS, del Partit Socialdemòcrata, poden sortir cares a la formació. I és que la ministra Portaveu, Meritxell Mateu, va anunciar ahir que l’Executiu "ha acordat posar en coneixement de la Fiscalia General les expressions escrites que figuren en l’imprès".

Mateu va explicar durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres que el Govern considera que algunes de les opinions que es recullen en l’edició de gener del butlletí "poden ser constitutives de delictes perquè l’equilibri de les institucions s’ha malmès". Per aquest motiu, l’equip encapçalat per Pintat ha pres la dràstica decisió de portar el partit de l’oposició davant la Fiscalia. En aquest sentit, la ministra Portaveu va destacar que "el Govern sent de debò arribar a aquest extrem, però hi ha l’honorabilitat de l’Estat". Així mateix, Mateu també va assenyalar que delictes com la difamació estan previstos en l’actual Codi Penal.

En suma, des de l’Executiu també es va posar en relleu que l’escalada de "violència verbal ha estat generada" des dels inicis de la legislatura de Pintat.


Primeres reaccions

Per la seva banda, el primer secretari del PS, Francesc Casals, es va mostrar força sorprès de la notícia. "De cap manera hem fet un atac a la institució sinó que és una crítica a la gestió del govern d’Albert Pintat", va assegurar el primer secretari de la formació. En aquesta línia, Casals també va afirmar que l’escrit no inclou "cap injúria ni atac personal".

El primer secretari del PS també va posar en dubte la consciència del govern liberal a l’hora de fer aquest pas, quan per un motiu similar "s’està jutjant una periodista perquè un alt càrrec polític del PLA es va sentir ofès". I és que Casals va qüestionar si realment hi ha la llibertat d’expressió i va acusar la majoria de "voler tapar els seus problemes interns".

En qualsevol cas, el primer secretari de la formació va indicar que ara solament s’ha d’esperar que "la Fiscalia es pronunciï".

-----------------------------------

Anònim ha dit...

He escoltat a la radio del Àlex Lliteras al Tomàs Pascual i a la la Maria Dolsa i realment han estat molt be, felicitats i espero pronunciacions.

Anònim ha dit...

El Sr. Casals, es el manipulador més descarat que té el pais.

Frases de periodistes d'Andorra.

Avui, sota el paraigua de la llibertat d’expressió s’hi aixopluguen els més hàbils manipuladors de la informació.

De rumors o d’indicis a vegades infundats, en fan la gran noticia.

La llibertat d’expressió no es pot fer servir com a excusa per defensar el “ tot s’hi val”.

Sr. Casals, farsan, s'he t'ha vist el plumero.

Anònim ha dit...

el francesc casals es un xupoptero més amb el vestit de socialista, la seva esposa , a la seva empresa, la montserrat ronchera te totes les feines del comu d'encamp i altres a DIT

Anònim ha dit...

lapsus, em refereixo al Rodriguez

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

6a declaració PCA
Escaldes-Engordany, a 25 gener 2007

Hola bona nit,

Voldríem fer una valoració abans de la reunió d’aquesta nit.

L’objectiu principal d’aquesta nit és sobretot intercanviar més idees, revisar el treball realitzat del esborrany de Declaració de Principis per diferenciar-nos clarament d’altres partits politics amb 10 punts en concret que procuraran cridar l’atenció dels ciutadans amb missatges com: “Uneix-te a un veritable moviment ciutadà, el teu, el nostre!!!.
Revisar el treball de l’esborrany de Programa Electoral que aporta destacades iniciatives com: Socials, d’Habitatge, Turisme, Seguretat Ciutadana, Economia, Mobilitat, Educació, Medi Ambient, Esport, Comerç, Motivacions ciutadanes, Nacionalitat, Electorat, Immigració, Seguretat Social, Protecció de Dades i encaix a Europa.
També és continuarà valorant de si un cop constituïts com a Partit durant aquest primer trimestre de l’any, s’ha de treballar en el programa electoral o donar suport com a grup d’opinió a alguna altra alternativa.

De les 29 persones que simpatitzen i han treballat amb nosaltres, també és parlarà de un cop constituïts com a Partit Polític, quines voldran estar a la línia visible.

Salutacions cordials,

Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Anònim ha dit...

Hola,

ahir vaig estar a la vostra reunió i em veu comentar que pensés bé i amb calma si volia formar part del vostre grup.
He estat pensant tot i jo ja sóc del PCA!
I gràcies per el sopar, ningú s´ho esperava!

Anònim ha dit...

Als administradors del Blog:

Haurieu d'eliminar les entrades que no tenen res a veure amb el PCA. Penso que aixi guanyareu credibilitat, no es normal que s'engaxin post d'altres blogs que no tenen res a veure amb el projecte.

Sort i salutacions

Anònim ha dit...

Hola, el que va explicar a la reunió d'ahir de les inversions estrangeres el Stéphan, crec que no quadra amb la ideologia del Tomàs Pascual , va respondre que tot és sotmetria a votacio pero em pregunto..., si la votació no és la que ell vol, no xocarà amb el fet de les declaracions dels enganys electorals dels liberal?
Ja veurem que passarà, generalment tots vem quedar contents.

Anònim ha dit...

1:19 PM , gràcies per la teva valoració.
Sí et vull comentar que el tema del bloc no preocupa molt als fundadors del PCA.
De fet ni es va parlar a la reunió d'ahir d'aquest tema, el que si que es recullir les opinions positives i les critiques constructives, i s'està treballant també sobre elles.

Anònim ha dit...

ei PCA, no penseu explicar que tal la reunió d'ahir o que????

Anònim ha dit...

6:03 PM ja s’ha enviat l’acta d’ahir nit a la premsa.
A la radio s’ha explicat i suposo que estaran donant talls de veu.
Suposo que aviat és penjarà un post aquí amb la Acta per a que tothom pugui fer els seus comentaris.

Anònim ha dit...

4:22 PM , El Tomàs Pascual proposa i opina de temes igual que tots els altres, i ens va explicar que ell acceptaria els resultats de les votacions, al mateix que els demés.

Anònim ha dit...

Aquest any sera el de la guerra de l'aigua... , a veure si trobeu alguna solució..

Anònim ha dit...

molts es pensaven que mai hi hauria una segona reunió, acabo d'escoltar al Pascual a la radio i molt coherent i segur l'he notat; anim's PCA's

Anònim ha dit...

això igual us interessa:

-----------------------------------
Per crear un partit polític s’ha de crear una associació, pel qual és necessari:

- S’ha d’escollir un nom que, si contingués el nom “Andorra” s’ha de sol.licitar al registre de marques un permís previ per poder-ho fer servir.
- S’ha de fer un acta fundacional amb els noms, passaports, adreces i dates i llocs de naixement de tots els creadors –mínim de tres persones i de nacionalitat andorrana- manifestant la seva voluntad de constituir una associació amb el nom ____, i amb les finalitats i l’objecte que es pretengui. En aquesta acta s’ha d’acordar l’aprovació d’uns estatuts i s’ha de designar els càrrecs directius, nomenant a les persones pels càrrecs que correspongui. L’acta fundacional s’ha d’elevar a pública davant de Notari.
- Aquest document notarial, amb els estatuts aprovats per tots els associats i signats per ells, així com un certificat dels càrrecs i del patrimoni de que disposi l’associació, s’ha de signar la sol.licitud i presentar-ho a Govern per la seva aprovació i inscripció al Registre.
- D’aquesta forma i com a associació, es funcionarà tot i ésser un partit polític, amb els associats, càrrecs i actitivats habituals. Tanmateix, per poder designar representants que puguin ésser escollits membres dels comuns i/o del Consell general, cal presentar una candidatura a les eleccions de que es tracti, en el termini de 7 dies naturals des de que es convoquen les eleccions.
- La candidatura ha d’ésser presentada per un 0,5% del cens de que es tracti –parroquial o nacional- i en tot cas, per un mínim de 10 presentadors –els presentadors només poden presentar una candidatura, si no seria nul.la. La candidatura ha d’ésser signada pels candidats –tants com càrrecs a omplir-.
- Una vegada estigui admesa la candidatura, aquesta rebrà una subvenció mínima per efectuar la campanya electoral, amb un estricte control de la gestió de les despeses.

Anònim ha dit...

Segons el Periòdic d'Andorra els Verds s'han reunit amb el PCA.
Si que ho teniu calladet..
I enhorabona per els 30 inscrits, crec que per no estar encara constituits és un bon començament.

Anònim ha dit...

-----------------------------------
Periòdic d'Andorra
M. S.
ESCALDES-ENGORDANY
27/01/2007

MOVIMENTS ENTRE ELS PARTITS

Els Verds i el PCA estableixen el primer i per ara únic contacte
• Celebren una reunió en què s'expliquen mútuament l'ideari però no analitzen el futur

• Les dues formacions tenen com a prioritat comunal la parròquia d'Escaldes

Els Verds i la incipient formació Partit dels Ciutadans (PCA) han establert un contacte que de moment els responsables de les dues formacions no han volgut definir com a res més que això. El contacte va consistir en una reunió, celebrada dijous al vespre, en la qual la formació ecosocialista va exposar a l'impulsor de PCA Tomàs Pascual els pilars fonamentals del seu ideari: la reforma constitucional en referència al coprincipat i l'avortament, o l'extensió dels drets electorals als residents. De la mateixa manera, Pascual va explicar als ecologistes les intencions inicials d'aquesta, de moment, plataforma d'opinió.
De la reunió es va desprendre una bona relació, segons van explicar des de les dues formacions. Això no obstant, no és probable, ara per ara, que la relació establerta derivi en un acord per concórrer junts a les pròximes eleccions comunals, per a les quals des dels dos partits s'ha fixat la parròquia d'Escaldes-Engordany com l'objectiu principal. Si concorren als comicis, serà la primera cita comunal tant per al PCA com per als Verds.
-----------------------------------

Anònim ha dit...

PS, TAS massa dividit.
PLA, TAS molt negociador.
CDA, TAS mol negociant.
Segle21, TAS esperant.
RD, TAS dubitatiu.
GUPI, TAS molt petit.
UL, TAS en la teva familia i prou.
PCA, TAS creixent.
VERDS, TAS Groc.

TOI fins als c...... de tots vosaltres.