dijous, 26 d’abril del 2007

10) Acta de la reunió del projecte PCA

Data: 24 abril 2007
Hora entrada: 21h00
Hora sortida: 02:00
Duració: 5 hores
Lloc: Hotel Eureka (Escaldes-Engordany)
(Principat d’Andorra)
Assistents: 11 persones (3 dones i 8 homes)
(entre les 11 persones hi havia: Tomàs Pascual Casabosch, Angels Ramirez Molina, Mateu Torrente Alberich, Andreu Cachafeiro Vidal, Maria Dolors Angrill Vila, Stéphane Berteil, Joan Massanas Armengol, i el nostre economista).

Ordre del dia:
- S’exposen, valoren, i voten pràcticament tots els punts treballats del esborrany de Programa Electoral.
- S’afegeixen uns estudis de viabilitat del esborrany del programa Electoral sobre lloguers de Locals Comercials; Pla d’ajudes a la petita i mitjana empresa; Agricultura biològica; Preu mínim o gratuïtat del Transport col·lectiu de persones; Estudi sobre un Pla de beques esportives sobre resultats obtinguts.
- S’acorda preparar un estudi per analitzar i la possibilitat de crear l’estadi Nacional d’Andorra per a una capacitat aproximada de 5.000 persones, s’acorda valorar la possibilitat de que el vigor del passaport andorrà sigui de deu anys.
- Es valora el temari de l’empresa que ens farà el Curs de Protocol.
- Es valora l’informe publicat a la premsa sobre els fons poc rendibles de la CASS
- S’agraeix a un dels nostres portaveus, el Sr. Tomàs Pascual Casabosch , les seves intervencions als mitjans de comunicació.
- Es dona la benvinguda a nous simpatitzants i col·laboradors.

Ampliació d’alguns aspectes:
1) S’està preparant un informe en el que segons els nostres economistes, la CASS farà fallida si s’aprova la nova llei.
2) Un cop els estudis afegits al Programa Electoral estiguin aprovats, es votarà i quedarà tot sotmès a estudi de viabilitat Jurídica.
3) Es crea la Comissió d’Empresa, que comença amb 8 persones.

Plataforma constitutivaPCA – Partit dels Ciutadans del Principat d’Andorra-http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

315 comentaris:

1 – 200 de 315   Més nou›   El més recent»
Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola,

adjuntem Acta de la reunió sobre el projecte PCA , de data 25/4/2007.

Quedem a la vostra disposició per a qualsevol informació complementaria.

Salutacions cordials,

Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels Ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Escaldes-Engordany, a 26 abril 2007

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

S’adjunta l’històric dels comentaris dels Posts del PCA.

Post Presentació PCA = 579.-
1a Acta = 102.-
2a Acta = 155.-
3a Acta = 136.-
4a Acta = 102.-
5a Acta = 128.-
6a Acta = 156.-
7a Acta = 130.-
8a Acta = 210.-
9a Acta = 212.-
10è Acta = "en curs"

Total comentaris = 1.910.-

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

PCA us ha enviat un enllaç a un bloc:

Nou Post PCA: http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com

Bloc: PCA
Missatge: 10) Acta de la reunió del projecte PCA
Enllaç: http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com/2007/04/10-acta-de-la-reuni-del-projecte-pca.html

--
Creat per Blogger
http://www.blogger.com/

Anònim ha dit...

REUNIÓ DE LA PLATAFORMA

El PCA dubta de la viabilitat de la nova CASS

Pascual, a la part alta d'Escaldes-Engordany. Foto: JORDI FITER JAUME VENTURA
ESCALDES-ENGORDANY

La plataforma constitutiva del Partit dels Ciutadans d'Andorra (PCA) es va reunir dimarts a la nit per continuar el desenvolupament dels punts del programa electoral.
La trobada es va fer a l'Hotel Eureka d'Escaldes-Engordany i hi van assistir Tomàs Pascual, Àngels Ramírez, Mateu Torrente, Andreu Cachafeiro, Maria Dolors Angrill, Stéphane Berteil i Joan Massanas.
Entre els aspectes més destacats, la reunió va servir per donar llum verd a uns estudis de viabilitat de l'esborrany del programa electoral sobre lloguers de locals comercials; a un pla d'ajudes a la petita i mitjana empresa; fomentar l'agricultura biològica; establir un preu mínim o la gratuïtat del transport públic; realitzar un pla de beques esportives sobre els resultats obtinguts; i fins i tot valorar la possibilitat que el passaport andorrà tingui una validesa de deu anys. En el terreny esportiu, la plataforma va acordar preparar un estudi per analitzar la possibilitat de crear un estadi nacional amb una capacitat per a 5.000 persones.
D'altra banda, la plataforma va anunciar que està preparant un informe relatiu al funcionament de la CASS, sobretot pel que fa a la nova llei de la parapública i els fons. De fet, la plataforma del PCA va destacar que els seus economistes han explicat que aquests recursos són "poc rendibles", a més d'aventurar la fallida de la parapública si s'aprova la nova llei.

AVANÇANT EN EL PROGRAMA
Amb aquesta reunió, el PCA va desenvolupant el que serà el seu programa electoral amb vista als comicis electorals del mes de desembre.
Les línies d'actuació comprenen diversos àmbits, com és ara l'esportiu o l'econòmic. En el primer inclouen propostes com ara adequar instal.lacions per crear un centre de tecnificació o alt rendiment, crear una escola de professions esportives o fins i tot instaurar la possibilitat que els andorrans puguin estudiar al país qualsevol branca esportiva i la titulació corresponent.
En el camp econòmic s'aposta per la gravació de les plusvàlues obtingudes en la venda de propietats immobles i l'exoneració de l'impost de transmissions patrimonials en l'habitatge propi i sotmetre a sufragi una reforma constitucional per limitar els impostos. D'altra banda, també estudien crear un fitxer d'autors de delictes sexuals.

Anònim ha dit...

El Joan Gabriel elogiant al Chirac com a Copríncep per no haver interferit mai en la politica andorrana, esperem que el següent interfereixi en politica i justicia, perqué amb lo que hi ha i lo que vindra del PS, potser haurem de immigrar tots els andorrans

Anònim ha dit...

Veig que a vosaltres tampoc os preocupa el fèficit de 71 milions.

Ja els recuperarem amb impostos.

Anònim ha dit...

Hola Crunch, si clar que preocupa el deficit; dels Liberals preocupa absolutament TOT, però arriba un moment en que aconsegueixen el que volen, que es passi de tot; a part de columnes als diaris, intevencions a diferents mitjans de comunicació, trepitjar carrer i escriure en blocs, no es pot fer gaire cosa mes

Anònim ha dit...

BÀSQUET
Jiménez: "Em retiro amb l'espina clavada d'haver jugat poc a l'EBA"
El capità del River deixa el bàsquet després de vint anys amb l'equip andorrà
El millor record, l'ascens de fa 2 anys quan l'equip jugava a la Copa Catalunya

(Perdem al MILLOR jugador de basquet d'Andorra; gràcies per tot Toni!!!)

Anònim ha dit...

RODA DE PREMSA DEL PLA
Gallardo critica "l'opció del 'no' constant" del PS

(Aquest més val que es critiqui a ell, i critiqui haver permes que la millonada de les pintures NO la pagués l'esglesia, critiqui al seu cap, el vividor ministre maricon Juli Minoves)

Anònim ha dit...

EDITORIAL

Nous productes per captar turistes

(L'unic producte es tenir personal qualificat, no sudaques ni porronxos)

Anònim ha dit...

www.google.com/history

Anònim ha dit...

"Criticar la feina dels altres és molt fàcil. M'agradaria demanar a l'oposició que, si pogués ser, no critiqui tant i que aporti més.

(Gallardo, contesta les tribunes pendents sobre el que veu fer a la Vall del Madriu, i deixa de dir gilipollades, que se t'encomanen les imbecilitats del Pere Canturri, ell en cara i tu en veu, vaja duo nano!!!)

Anònim ha dit...

LA PARAPÚBLICA FARÀ UNA ANÀLISI EXHAUSTIVA DEL TEXT ELABORAT PER LA COMISSIÓ 'AD HOC'
La CASS crea comissions per analitzar la viabilitat de la Llei

(Felicitats PCA!!; desde que foteu canya a la CASS no paren d'espavilar, endavant)

Anònim ha dit...

SENTÈNCIES DEL TS I VISTES AL TRIBUNAL DE CORTS

El Superior absol de violació un condemnat a deu anys
• Això li suposa una rebaixa de sis anys del còmput total de la condemna

• Manté la pena per violació de domicili, consum de droga, danys i retenció

(De pas pagueuli a aquest criminal un pis i doneuli un sou per tota la vida, la Batllia embargant el que no tenen, als qui no poden pagar als banc, per a canvi absoldre criminals i violadors)

Anònim ha dit...

L’ADÉU DEL COPRÍNCEP FRANCÈS

Jacques Chirac insta el Principat a fer un pas endavant en la relació amb la UE

(Apa gabatxet, ves a donar la cara al judici que tens pendent a Paris, i retirat corre..)

Anònim ha dit...

ACCIDENT DE TREBALL

La família del mort al túnel dels Dos Valires nega haver cobrat res

La informació que va facilitar dimecres la ministra Meritxell Mateu en la compareixença posterior al consell de ministres respecte a l’empresa per a la qual treballava el jove mort en accident laboral al túnel dels Dos ...

(La tia aquesta de meritxell mateu, a part d'haver perdut les eleccions, ser tonteta, enxufada, enfadarse amb llicenciats amb economiques que diuen la veritat, mal practicar un curset accelerat per semblar forta, es embustera..)

Anònim ha dit...

FINANCES

El Govern justifica que el dèficit del 2006 es dispari fins als 71 milions per les obres

(Obres fetes majoritariament per constructores de politics Liberals, socis com florentino perez, etc etc, apa tots a pagar)

Anònim ha dit...

Jo diria Forne-ntino Perez.

Anònim ha dit...

El país està en fallida tècnica, encara que el Ministre ho negui.

Anònim ha dit...

11:09 Am,
Tens raó, poca cosa mes es pot fer, i jo ja començo a estar cansat.
De tot i de TOTS.

Anònim ha dit...

12:17 PM , el Forné nosé pero la Maria reig es la accionista principal, tots son iguals!!!

Anònim ha dit...

Cert Crunch, els Liberals apliquen la politica del "oblit", tenen una bateria d'escandols al damunt però pensen que un escandol fa oblidar els anteriors, i altres noticies deixen obsoletes les altres, nosaltres patint i ells anar emplenant-se les butxaques, colocant als amiguets, etc..

Anònim ha dit...

Avui m'han demostrat dins del edifici administratiu que el ministre Juli Minoves es va amoblar un pis amb la visa del Govern, i que ha enxufat al seu noviet de Madrid en un departament del Govern a 3.000 € al mes, i es veu que fa servir un vehicle oficial per anar a recollir a sovint a un tiet seu que viu prop de Ponts (Lleida)

Anònim ha dit...

Hola PCA!
a veure si envieu algun article a la Premsa per demostrar el comentari que veu publicar que podeu tumbar la feina de la comissió de la CASS dels diferents partits politics, el propi Govern i als del consell d'administració, que tenen de contractar assessors de Barcelona, perque no tenen ni idea de com administrar els nostres diners, a part de cobrar la nomina cada mes.
Records

Anònim ha dit...

Remodelació ministerial:

El més segur es que dimecres vinent cessin al ministre Cabanes, per incompetent, poc útil, faldiller i mala persona!!!, la pena es que el ministre Puigdellivol passaria a ocupar la cartera d’interior!!, també seria possible que la Conxita Marsol ocupés un altre ministeri...

També s’està investigant el possible fet que el Cònsol d’Escaldes-Engordany, Toni Martí hagi posat condicions per encapçalar una llista Liberal a canvi de que cessin al Juli Minoves de ministre, per tornar-li la mala gestió del tema de la Vall del Madriu,

Continua l’investigació..

Eva
Agencia LEM
Learning Emerite Merchandising

Anònim ha dit...

No se qui sou aquestos del LEM però justament m’han dit el mateix:

Al Cabanes el foten fora (gràcies a Deu), i entra el Puigdellivol (que es pitjor), i la Conxita Marsol s’ho esta pensant, ja que també semblaria ser que el Juli Minoves corre perill

Anònim ha dit...

Ja sé que esperaves aquest email ansiós. Et torno a dir que no estic
d'acord amb l'impost del 4% sobre el slr , crec que es pot cobrar
d'altres llocs.
Et confirmo lo del curs de protocol.
MJ

Anònim ha dit...

Tranquil 2:30PM; la setmana vinent surt el que demanes.. :)

Anònim ha dit...

el periodista de RTVA Alex LLiteras, avui ha fet el programa núm 1.000 , se l'ha de felicitar ja que es dels veritables professionals del periodisme del nostre país

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola,

s'han afegit els següents links al Bloc.

Salutacions,

ninguesperfecte.blogspot.com
tribunandorra.blogspot.com
mcalsina.blogspot.com
pascualcasabosch.blogspot.com
www.andorraprincipat.com

Anònim ha dit...

SISTEMA FINANCER
Puigdellívol esdevé el principal candidat per substituir Cabanes

Marsol, al seu torn, passaria a ocupar la cartera de Turisme i Medi Ambient

(Ostia!, els de l'Ag Lem tenieu raó!!)

Anònim ha dit...

Cert, això si que es un bloc!, tal i com es va escriure ahir aqui, la premsa o ratifica avuí :)

Anònim ha dit...

MENTRES FOTIN FORA AL PUETRO I FILL DE PUTA DEL MINISTRE JOSEP MARIA CABANES, JA ESTA BÉ

Anònim ha dit...

Hola pca's, me'n alegro molt que aquest projecte avanci tan bé, ja que m'heu convidat a entrar ho aniré fent a sovint.
M'ha sobtat veure una noticia aqui escrita, aprecio que us avanceu a la premsa.
Fins aviat

Anònim ha dit...

Hola, a mi m'han dit que la premsa es va espabilar a treure la noticia dels canvis ministerials degut a veure en aquest bloc el comentari de la Agencia Lem,
Fins aviat, a veure si treieu més coses, jiji

Anònim ha dit...

A algun altre bloc no paren de creixer els comentaris insultants; després es pensen que es medeixen per el creixement dels mateixos:

-----------------------------------
Anònim dijo...
eso Juan, vete al bloc del PCA a tocar los huevos al Pascual

27/4/07 10:19 PM
-----------------------------------

Anònim ha dit...

EDITORIAL

Reajustar el mercat immobiliari

(Això en comptes d'una editorial sembla un acudit)

Anònim ha dit...

TANCAMENT DEL PRESSUPOST 2006

L'oposició avisa el Govern sobre "els efectes futurs" del dèficit
• Socialdemòcrates i centristes creuen que la solució passa per moderar la inversió

(El dia que guanyessin els del PS ; impostos milionaris a saco i jata, el CDA lo mateix)

Anònim ha dit...

La tribuna
¿Evitarem la fallida de la CASS?

(Alguns bloggers reclamaven les declaracions del PCA sobre aquest tema, doncs avui ja surt publicat al Periòdic; veig que es va sortint a la llum de manera tecnica, puntual i demostrable)

Anònim ha dit...

“Veure fluir el riu cada dia és especial”
És un dels immigrants eritreus acollits al país en el marc d’una operació humanitària internacional. Estudiant de psicologia al seu país, treballa en un hotel i és voluntari de la Creu Roja. Té permís d’estada fins a l’octubre i ganes d’aprendre. Tant que l’entrevista s’ha fet en català.

(S'ha de felicitar al Toni Solanelles per l'entrevista d'avui al Diari, sobretot per mencionar que el eritreu esta tan integrat que l'ha entrevistat en català)

Anònim ha dit...

No us perdeu l'acudit del Diari d'Andorra, no es gens real, però fa riure

Anònim ha dit...

FINANCES

Perjudicats pel “cas Valora” reclamen que la investigació retorni al principi

(Com es nota que hi han politics implicats)

Anònim ha dit...

LA TRIBUNA

PCA
¿Evitarem la fallida de la CASS?
• Si planifiquem les coses mínimament bé, Andorra podria arribar a tenir la millor protecció social del món

Segons els nostres càlculs, les reformes previstes a la nova Llei de la CASS no garanteixen la viabilitat a llarg termini del sistema de pensions. De fet, la comissió parlamentària encarregada d'elaborar la nova Llei de la CASS tampoc no confia en la capacitat d'autofinançament de la parapública, ja que encomana al Govern que financi els dèficits de la branca de malaltia "a càrrec dels Pressupostos de l'Estat", cosa que vol dir "amb els impostos dels ciutadans". Se suposa que els futurs dèficits de la branca vellesa també es finançaran via Pressupostos de l'Estat o bé amb nous increments de la cotització de la branca de vellesa, que, tal com està plantejat el sistema, haurà d'arribar al 18% del salari, no tan sols al 10% proposat al Projecte de llei. Evidentment, així, la CASS no farà fallida perquè entre tots taparem el forat quan surti. I sortirà, tret que es canviï la manera d'enfocar el problema.
Nosaltres considerem que no era necessari incrementar la cotització de la branca de vellesa fins al 10%. L'actual 8% és perfectament vàlid. El problema que pateix actualment la CASS no és de manca de recursos sinó de gestió d'aquests recursos. En comptes d'incrementar les aportacions al fons de pensió el 2%, s'hauria pogut introduir una assegurança d'atur del mateix percentatge o, millor, del 3%, la qual sí que és urgent perquè caldria començar a dotar-la del seu propi fons de reserva al més aviat possible. Creiem que aquest era un tema que no es podia deixar damunt de la taula i pensem que els partits de l'oposició no han tingut prou força negociadora davant del Govern.
D'acord amb el Projecte de llei, la persona que només hagi cotitzat 20 anys a la CASS tindrà garantida una pensió equivalent a la meitat del salari mínim i a qui hagi cotitzat 40 anys se li garantirà el mateix import que el salari mínim vigent. Per exemple, a una persona que guanyi 1.000 euros (o l'equivalent en termes de poder adquisitiu al llarg de la seva vida laboral) i que cotitzi a la CASS durant 20 anys, la Seguretat Social andorrana li garantirà el 50% del salari mínim, o sigui l'equivalent a 431,5 euros al mes. Però el capital acumulat per aquesta persona només donarà una renda de 161 euros mensuals al llarg de 14 anys (l'esperança de vida als 65 anys), de manera que el sistema generarà un dèficit de 270,5 euros mensuals. Si és el cas d'algú que ha cotitzat 40 anys, la renda del capital seria equivalent a 348 euros d'avui però se li pagaria 863 euros, de manera que el dèficit seria de 515 euros mensuals.

D'ACORD AMB LA
fórmula de càlcul actual de la pensió de jubilació i amb una cotització del 10% del salari al fons de pensió durant 40 anys, una persona que ingressi com a mitjana un salari de 1.424 euros també rebrà una pensió de 863 euros mensuals. És a dir, totes les persones que guanyin entre 863 euros i 1.424 euros rebran una pensió igual al salari mínim. Però també qui obté un salari de 1.424 euros generarà un dèficit, ja que el rendiment de la seva part del fons de pensió seria de només 497 euros. De fet, totes les pensions que es paguen són i continuaran sent deficitàries.
Malgrat les importants reformes que planteja la nova Llei, no s'ha tocat l'element fonamental del sistema de pensions, és a dir, la manera de calcular el valor dels punts de compra i de venda. Això implica que les pensions futures seran una mica més altes gràcies a les noves aportacions, sobretot de la banda de l'empresari, el qual ja està tancat entre l'ISI d'ahir i l'impost de societats de demà i, no obstant això, ningú no compta amb la seva opinió.
Un estudi conjunt de la Intervenció General de la Seguretat Social espanyola i de l'Oficina Econòmica de la Presidència del Govern va concloure recentment que la Seguretat Social espanyola serà deficitària entre els anys 2011 i 2015 i que el fons de reserva (actualment, de 40.334 milions d'euros) s'esgotarà en un període d'entre set i deu anys a partir d'aquella data. Si es compara amb el sistema espanyol, la situació financera actual de la CASS és molt bona, ja que el fons de reserva, de 700 milions d'euros, equival a 18 vegades la despesa anual en pensions.
Aquesta situació tan favorable de la nostra Seguretat Social es deu al fet que hi ha molts treballadors i pocs pensionistes. Dit en termes estadístics, la taxa d'ocupació (població activa dividida per la població que té entre 16 i 64 anys) és del 84% a casa nostra, mentre que a la Unió Europea és del 64%; quant a la població més gran de 65 anys, representa el 12% de la població total, mentre que a Espanya és del 17%; i, el que és més important, només el 34% de les persones de més de 65 anys residents a Andorra reben una pensió de la CASS.
Però el nou projecte de Llei de la CASS vol que tota la població activa cotitzi, cosa que suposaria uns quatre mil nou cotitzants, el 10% més, però també implica que en el futur gairebé tota la població més gran de 65 anys rebrà una pensió de la parapública. És a dir, pel costat dels ingressos tindrem el 10% més de cotitzacions, i pel costat de les despeses, el 200% més de pensions. D'altra banda, obligar una persona a cotitzar a la CASS per donar-li al cap de 40 anys una pensió equivalent al 60% del salari sembla motiu suficient per amargar-li tota la jubilació.

SI ELS OBJECTIUS
que el projecte de Llei de la CASS pretén assolir ja fossin una realitat, només la despesa en pensions de vellesa (és a dir, sense comptar les pensions d'incapacitat ni les de viduïtat) seria de 120 milions d'euros, mentre que el 2005 va ser només de 23 milions, i els ingressos per cotitzacions serien de 87 milions d'euros, mentre que el 2005 van ser de 70 milions d'euros. L'elevat superàvit del 2005 donaria pas a un gran dèficit. A més, l'envelliment de la població farà augmentar la despesa en pensions més de pressa que els ingressos per cotitzacions, de manera que el dèficit només farà que ampliar-se.
Amb relació al producte interior brut (que és una mesura dels ingressos conjunts obtinguts en un any en un país) la despesa en pensions és encara molt baixa a Andorra, només el 2%, mentre que a Espanya és del 8,6%. A causa de l'envelliment de la població, es calcula que aquest percentatge arribarà al 15,7% a Espanya d'aquí a 50 anys. Si en aquest període la demografia andorrana es torna similar a l'espanyola, la nostra despesa en pensions creixerà quatre vegades més que a l'Estat veí.
També s'ha de tenir en compte que avui en dia tenim 87 ocupats per cada 10 pensionistes, mentre que a Espanya només hi ha 22 ocupats per cada 10 pensionistes i es calcula que l'any 2059 la proporció serà de 12 a 10. Imaginem què passarà amb el nostre sistema de pensions si d'aquí a 50 anys passem de tenir nou cotitzants per pensió a tenir-ne només un o dos.
Insistim que la situació financera actual de la CASS és excel.lent grà-
cies a l'elevadíssima taxa d'ocupació i a la particular demografia andorrana. El fons de reserva de la nostra Seguretat Social encara podrà ampliar-se els propers anys, ja que el sistema continuarà donant superàvit durant un temps. Tenim, doncs, una oportunitat històrica per evitar que el sistema entri en crisi i per conservar una fiscalitat relativament reduïda que ens permeti mantenir un avantatge competitiu decisiu davant dels nostres veïns. Si planifiquem les coses mínimament bé, Andorra podria arribar a tenir la millor protecció social del món amb gairebé la meitat de la pressió fiscal dels països nòrdics.
Comissió d'economia de la plataforma constitutiva del Partit dels Ciutadans del Principat d'Andorra.

Anònim ha dit...

ENHORABONA per l'artticle de la CASS!!!

Anònim ha dit...

ara adjuntaré el que comenten els "valents" anonims, en el Bloc dels amargats, es lo unic que saben fer, NO aportar res!!!

Anònim ha dit...

Ja tenim messies!
El Pasqualet, que ho soluciona tot, ja ens ha donat la solució per la CASS. No us perdeu l'article de la PPC (ciutadans d'on???) on diu que tot lo de la CASS és una autèntica porqueria.
Dóna solucions ¿? ens salvarà la vida ¿? serà el proper cap de desgovern ¿? sortirà en pilotes durant la propera campanya electoral ¿? els Verds s'uniran amb ells ¿?
Això sí, de les propostes lleis sindicals ni un mot!!! Potser serà com els Verds ¿? Ni un mot del que no interessa... o potser estem davant de "l'autèntica de les autèntiques esquerres, més enllà de les esquerres i la més pura esquerra" ¿?

Anònim ha dit...

Avui he necessitat 2 lectures per entendre el article de la sobre la cass dels del pca. A part de posar unes primicies que poden ser falses, incrementen un 10% els cotitzans i augmenten com a consequencia d'aixo un 100% el jubilats, volen donar nos meny per mes. M'explico, ja els hi va be que rebem menys prestacions i continuem a pagar igual, ja els hi va be que nomes alguns puguin disfrutar de jubilacions d'or i altres no. Pel que diuen en una frase, no deuen cotitzar a la cass aquesta gent del pca: "obligar una persona a cotitzar a la CASS per donar-li al cap de 40 anys una pensió equivalent al 60% del salari sembla motiu suficient per amargar-li tota la jubilació".
Son del parer que tot el social s'ho han de pagar els treballadors, seguramanet ells ja estaven d'acord amb el sistema de les pensions no contributives, que acordava govern i pagavem el treballadors. Pot ser fins i tot son del parer de fer nos pagars les accions socials del govern.

Finalment debem de viure en el pais dels miracles, ja que amb menys fan mes. "Si planifiquem les coses mínimament bé, Andorra podria arribar a tenir la millor protecció social del món amb gairebé la meitat de la pressió fiscal dels països nòrdics." Tindrem tots els estudis universitaris 100% gratuits, tindrem un sou equivalnet al salri minim mentres estudiarem, tindrem ...

Tot aquest escrit es demagogia pbarata, sense justificacio de res, avançant arguments facils, son els hereus de l'etrema dreta populista dels nostres paisos veïns. Sort que son 4 arreplegats que fan sembla de ser molts !

Anònim ha dit...

Què fàcil es la postura dels cobards ignorants amb mala llet degut als seus complexos!; agafa paper i boligraf i escriu una tribuna al Periòdic tumbant l'article del PCA, aportant arguments i dades; O POSAT DEVANT UN MICRO A LA RADIO O A LA tv, no tens nassos!!!; però clar; com ni saps llegir sense entendre les coses, la unica alternativa es ecriure en blocs anonimament barrejant conceptes sense solidesa.

Anònim ha dit...

1:20 PM ; tens tota la raó, pero jo de tu no gastaria energies amb gentuza així, els has retratat exactament tal i com son, no val la pena company/a :)

Anònim ha dit...

El cantant titlla de “falta de respecte a la comunitat portuguesa” el tracte que ha rebut l’organització d’Andorra
Tony Carreira no va tenir problemes ahir per criticar el tracte rebut per l’organització del concert a Andorra, del qual va dir que “ha faltat al respecte a la comunitat portugesa” establerta al país. D’aquesta manera criticava la llista de greuges que tant organitzadors

(Pobre Andorra, entre la gentuza porrontxada que hi ha, porten un cantant que s'ha retratat a ell mateix i a tota la seva comunitat)

Anònim ha dit...

Pel que m’han explicat aquí, tal com s’ha procedit, no han estat gaire simpàtics amb la comunitat portuguesa i és un fet que m’entristeix perquè aquesta és una comunitat que respecta, treballa i contribueix als beneficis econòmics d’aquest país”. Mentre Carreira s’expressava en aquests termes, Carla, una resident lusitana que fa 18 anys que viu al país, també es queixava en un català correcte: “El que ens han fet és fruit del racisme que hi ha a Andorra contra els portuguesos. Ens han obert les portes per treballar, ho donem tot, i, a canvi, què és el que rebem?” Carreira va insistir a descriure la comunitat lusitana que viu a l’estranger com un grup humà “que treballa i respecta el país on viu” i que “no provoca problemes”.

(Ho veieu?; aquesta gentuza no para de criticar i provocar als andorrans; si ens defensem, a sobres ens diran racistes!!)

Anònim ha dit...

La perla (27/4/2007)
"El projecte dels set pics ve a ser una mena de camí de Santiago, salvant les diferències"
Jordi Daban (President ADHA)

-Amb una micronèsima part de l'èxit de la iniciativa gallega n'hi hauria prou-

(Aquest senyor entre que en una ponència volia convertir l'avinguda Carlemany amb la de Las Vegas de USA ; i això podria fer un llibre de ciència ficció andorrà)

Anònim ha dit...

Ningú ha dit res sobre la inutil de la mateueta (meritxell mateu), te collons anunciar que la familia del mort del túnel ha rebut una indemnització i desprès demanar disculpes per haver-se equivocat i que no era veritat, això demostra que fan copiar i pegar sense preocupar-lis ni tenir idea de res.

Anònim ha dit...

Avui he pres tallat amb un alt liberal i comentava que els del Pla d'Escaldes s'han quedat tan sols que han hagut de fer la comissió de treball junt amb els del Pla d'Andorra la Vella, ho venen com a "trobar sinergies" i que tenen "problematiques similars", la realitat es ben diferent.

Anònim ha dit...

Si senyors, Andorra deu de ser el pais dels miracles, els pca's deuen de ser com Jesucrist multipliquen els calers, amb la mitat dels suecs faran molt mes.

Anònim ha dit...

S'ha posat a la pàgina principal del Bloc un arxiu amb Videos del PCA trets per la TV andorrana, aviat es farà també amb ràdio:

Videos PCA Televisió RTVA
01 Video PCA RTVA Andorra 07-01-2007
02 Video PCA RTVA Andorra 07-01-2007
03 Video PCA RTVA Andorra 07-01-2007

Anònim ha dit...

Bona nit PCA,
Quin article mes fantàstic que ha sortit avui,us felicito molt
Es nota el nivell alt de professionalitat que teniu! qualsevol persona no serà capaç d’entendre’l,es molt bo,cada vegada sorpreneu mes...sou genials.

Anònim ha dit...

La nova maqueta i colors del Bloc queda molt bé.
Records a tota la colla! :)

Anònim ha dit...

Francesc Areny es reuneix amb Risco per trobar una solució Apr 30, 2007

El director del Cos de Bombers podria aplicar el sistema de disponibilitat obligatòria

(La unica solució es que realment sigui veritat que el Cap de Govern fot fora al Cabanes del ministeri)

Anònim ha dit...

Francesc Casals: “Ni la dreta més dura d’Europa posa en dubte el dret de vaga”

(Doncs guanyeu els del PS les eleccions d'una punyetera vegada, que de tants anys intentan-ho algun problema hi haura amb vosaltres, a part del bartumeu)

Anònim ha dit...

12:41 Am,
A banda del Bartu, hi ha el problema del impresentable Casals i de la malallet Mariona.
Els demés, son 4 gats llepaculs i 4 mes que es creuen Sociates.
Despres existeixen també els disidents, mes de 4, però que no troben un cap de llista.
Algun dia, espero que s'alci una revolució interna al PS, i es faci una mica de neteja. Pel país seria molt bò.

Anònim ha dit...

avui el Periòdic va una mica buit..

Anònim ha dit...

ENTREVISTA JOSEP MARIA CABANES, MINISTRE DE JUSTÍCIA I INTERIOR

“El cap de Govern té una potestat sobre la policia que supera el ministre”
El titular de Justícia i Interior constata “turbulències” en el cos d’ordre però assegura que no ha demanat que se’n destitueixi el director, Lluís Betriu.

(jaja, on es la teva xuleria habitual Cabanes?; el que no va demanar el poble es que ocupessis un càrrec politic, per això les urnes NO et van votar i et van tenir d'enxufar per a que no et morissis de gana al banc, i a sobres gastes els diners en assessoretes i putetes..)

Anònim ha dit...

El nucli dur del comitè parroquial del PS planteja una candidatura sense Alís

(Aquests tenen ja menys gent que els del CDA, per això son sempre el bartumeu i els mateixos)

Anònim ha dit...

Sóc funcionari d'interior; el Cabanes es un EMBUSTERO!; no només va intentar fotre fora al Betriu de la policia, sinó que el va investigar per veure per on el podia fotre, CABANES EMBUSTERO!!!

Anònim ha dit...

-Que no és queixin els portuguesos que els seus fills s´han emportat moltes beques.

Anònim ha dit...

8:40 PM , beques, transport escolar gratuit, estudis gratuits, transferencies a Portugal gratis..

Anònim ha dit...

Ara el misterios "tamarro" es licenciat en economiques:

Tamarroman dijo...
Ahir no vaig comentar l'article del PCA pero tinc que dir que el vaig trobar tambe molt demagog i tendencios. Altre vegada ens volen fer creure que hi ha pensions deficitaries (les dels salaris mes baixos) i que aixo portara irremediablement al fracas del sistema. Es una dialecta que te la dreta mes rancia desde el principi del segle XX. Ells voldrien matar la seguretat social i el principi de solidaritat entre els cotitzants, portar-nos a tots cap a un sistema per capitalitzacio on la pensio es finança unicament amb la contribucio propria. No cal aleshores la seguretat social, fiques els diners al banc en un pla d'estalvi i ja esta. Si no s'enten que hi ha d'haver una solidaritat entre tots els cotitzants perque els salaris mes baixos tenen dret a tenir una pensio digna, aleshores malament rai. Es clar que hi han pensions que costaran mes que el s'ha cotitzat, pero n'hi ha que costen menys. El que cotitza amb un sou base de 5000 Euros podra viure molt be amb una pensio de 3000 Euros. I el que cotitza amb un sou base de 1000 Euros doncs podra sobreviure potser amb una pensio de 1000 Euros, que no es res d'extraordinari. El que s'ha de garantir es que tothom, fins i tots els mes desafavorits, tinguin els mitjans per viure dignament, l'obliguetarietat de l'afilicio es un primer pas pero encara en queden molts a fer.

Anònim ha dit...

l'anonim que escriu:

"....Dóna solucions ¿? ens salvarà la vida ¿? serà el proper cap de desgovern ¿? sortirà en pilotes durant la propera campanya electoral ¿? els Verds s'uniran amb ells ¿?
Això sí, de les propostes lleis sindicals ni un mot!!! Potser serà com els Verds ¿? Ni un mot del que no interessa... o potser estem davant de "l'autèntica de les autèntiques esquerres, més enllà de les esquerres i la més pura esquerra" ¿?"

No hi ha pitjor cec que el que no vol veure i aixo sembla que es el que et pasa a tu. Sembla que no llegeixes cap diari ni escoltes cap radio. I si ho fas, es que simplement menteixes. Aquest dies he sentit i llegit als Verds criticar a tort i dret, a tots els mitjants als PLA i les seves lleis fins i tot avui mateix dia 30. Sobre tot les sindicals.

Sembla que no t'has enterat del que va dir en una entrevista la presidenta dels Verds a proposit del Pascual i el seu partit, ni has vist la WEB dels verds recolçant la manifestació de dema dia 1 de maig...

Si el teu fanatisme "alternatiu" et deixes veure els arbres abans que el bosc, t'en adonaries que mal que li pesi a alguns l'autentica esquerra en aquest pais son els Verds.

Anònim ha dit...

9:59 PM , tranquil, només es valid el qui es queixa i surt publicat a la premsa, o a la radio o la tv, els comentaris gratuits ni plim :)

Anònim ha dit...

M'encanta copìar els missatges ignorants d'algun altre bloc i enganxar-los aqui..

Tamarro,

Al blog del PCA, a part de copiar els missatges d'aqui que després conten ells com propis, ara és dediquen a insultar a tots els que aqui expressem lliurement la nostra opinió. Per cert, has vist el contingut racista de certs comentaris sobre el concert del Carreira? Quan deies al principi que eren uns fatxes no m'ho creia, peró tenies raó.

Anònim ha dit...

11:34 PM jajajjaja; es lo mateix que SEÑO SEÑO el niño de al lao me esta copiando los deures, jajajaja ; pero al menys la "seño" i els nens que copia els deures donen la cara amb arguments

Anònim ha dit...

El veritable contingut racista del concert son els comentaris dels portuguesos contra els andorrans, tampoc sap llegir aquell payaso

Anònim ha dit...

Visca el PCA!!!

Anònim ha dit...

Ei companys /es!, els 3 videos que heu penjat molt be, pero lo de la radio no funciona, feu una revisada

The video you have requested is not available.

Anònim ha dit...

Aquell cobard de tamarro es més curt del que pensava, francament

Això que ells copien d'aqui més dels que JO enganxo, i no soc del pca activament

Tamarroman dijo...
Amic anonim de les 11.17pm,

Que vagin copiant, demostra que per ells te mes importancia el que es diu aqui que el que poden dir alla. La gent no es tonta i sap perfectament de que va la cosa.

En quant als comentaris no els he vist perque no entro en el seu blog ni m'interessa. Pero no m'extranya que facin comentaris racistes, propis de la dreta xenofoba, vist el tarranna d'alguns dels impulsors del projecte, dels escrits que fan, i de l'actitut que demostren en front del debat, sempre acudint a l'insult, la desqualificacio i l'obsessiva utilitzacio dels genitals masculins.

Anònim ha dit...

justicier, francament, agraeixo les teves intencions, però crec que no hauries d'enganxar aqui tals ignorancies

Anònim ha dit...

Si aquell ruc es refereix als escrits a la premsa que publica el Tomàs, es que a part de no saber llegir es que no els enten

Anònim ha dit...

SEGUEIXEN LES REACCIONS SOBRE LES REFORMES DEL MARC LABORAL
Romeva trasllada al Parlament Europeu la Llei de llibertat sindical

(Es ben cert que alguns partits petits fan més feina que els grans)

Anònim ha dit...

DEMANDA DELS MEMBRES DEL COS
Els bombers no han cobrat totes les hores extra

(La assessora xupa-polles del inutil i putero del Cabanes Sí que cobra l'animalada que ens roben cada mes)

Anònim ha dit...

REUNIÓ AL VATICÀ
Pintat i el Papa intercanvien opinions

(Ooohhh; quina gran aportació al benestar del Estat andorrà!!!; Pintat digali que ens paguin els frescos eclesiastics o descompta-lis de la nomina al Minoves i Gallardo)

Anònim ha dit...

ELECCIONS COMUNALS
El Verds treballen per presentar candidatura a la capital, Escaldes i Encamp

(Tenir tota la gent d'Encamp ubdicada al Pas de la Casa representara el primer pas a demanar la independencia de la "vuitena parròquia"???)

Anònim ha dit...

LA FINESTRA OBERTA

Dia del Treballador
FERRAN COSTA

(El vividor i enxufat del Ferran Costa parlant del dia del treballador!?, te nassos el cinisme)

Anònim ha dit...

TELECOMUNICACIONS

Interior assegura que l’“orella global” començarà a funcionar aquest estiu

(Al menys que serveixi per enganxar al Cabanes en els seus actes puteros i de escombrar empreses que no son Liberals)

Anònim ha dit...

PS i CDA en contra d'incrementar el deute public, tot ho hauran de finançar amb impostos

Anònim ha dit...

4:06 Pm,
Tu veus alguna altra forma de recaptar que no siguin els impostos ?.
Això si, impostos justos, tal com diu l’article 37 de la Constitució.
O es que et sap greu que el qui mes té, mes pagui ?.
Et semblaria malament pagar 10.000 si guanyessis 1.000.000 ?, doncs representa un 1 %.
Saps quant paga el que guanya 10.000 ?
Resposta : ZERO.

Anònim ha dit...

7:31 PM Crunch, totalment d'acord amb tu, pero els dos partits mencionats, precisament de justos no els farien, la esposa del conseller del PS, la montserrat ronchera del "club" marqueting fent a dit TOTES les feines dels comuns socialistes, i a sobres escriu donant classes de moralitat als pirates de cd, on esta la seva vergonya??; el Bartumeu passant factures milioaries als mateixos comuns, veient aquests elements ja es veu quina "justicia" aplicarien..

Anònim ha dit...

7:41 PM ets un puto difamador anonim. Si tens proves del que dius vés a la batllia a denunciar-ho desgraciat mentider. No tens ni proves ni collons per dir tot el que dius en pùblic perqué saps que son putes mentides d'un cervell malalt com el teu.

Anònim ha dit...

7:54 PM , te raó l'altre anonim, ves al llibre de comptes del comú d'Encamp i veuras que es cert, no e spot denunciar res, es licit pero NO etic, informat tu millor abans

Anònim ha dit...

11:00 PM, a qui vols enganyar? Ets el mateix de les 7:41 PM, puto mentider difamador anònim. També diras que els treballs que fà la Ronchera pel Comú de la Massana son perqué és la dona d'un conseller del PS? Els que fà pel govern també? SUBNORMAL!

Anònim ha dit...

certament aquest bloc es serios, el que deieu l'altre dia de l'expulsíó de 4 o 5 ministres era ben cert!, avui ha sortit al 101.5 i demà als diaris

Anònim ha dit...

DIA DEL TREBALLADOR
Els sindicats destaquen que mai no deixaran de lluitar pels seus drets

(Mentres no sigui a costelles dels empresaris, que son els qui donen feina, ja esta bé)

Anònim ha dit...

LA TRIBUNA

Carta oberta a Josep Maria Bautista
• En aquells moments vaig sentir la vella crida del moviment sindical de començament del segle XX

ANTONI Roig

(Avui el Antoni Roig, que es qui li confecciona al Bautista la majoria de cartes al director li dedica una tribuna, es colmo de la falsedat)

Anònim ha dit...

El batlle anul·la per “repressiu” el relleu de l’excap de la Interpol

La Batllia ha dictat una sentència que anul·la la decisió de la direcció del cos de policia de rellevar l’excap d’Interpol Andorra, l’agent major Robert Guirao, en considerar que és un acte “repressiu” i injustificat. El tribunal assegura que la decisió va ser una “sanció disfressada” i decreta que Guirao ha de ser reintegrat a la seva ocupació originària.

(Això es mentida!!, demà hauran de sortir aclaracions, a més, que pinta un Batlle posant-se per damunt del director de la Policia!?)

Anònim ha dit...

CONSTRUCCIÓ

Els promotors reclamen als comuns sòl més barat per reduir el preu dels pisos

(i que ells mateixos es baixessin les comissions, no estaria gens malament)

Anònim ha dit...

l'Estanis Sangrà -junior- a la TV; estrany..

Anònim ha dit...

_Racisme dels andorrans cap als portuguesos?Un col·lectiu que ha col·lapsat el país amb les seves celebracions futboleres estant en un país estranger. Apropevos-en a un bar portuguès i pregunteu que en pensen dels andorrans.
PD-Hi ha excepcions

Anònim ha dit...

Diari d´Andorra
El cònsol va deixar clar que malgrat que concorri als comicis com a independent seria molt possible que l’acompanyés a la llista gent que està o ha estat lligada al PLA, perquè és l’entorn on s’ha mogut. Sigui com vulgui, “si anés com a independent tindríem una llista fortíssima per disposar de garanties d’assolir una possible victòria”.
-----------------------------------

Això va pel Tomàs Pascual i el seu amic del GIL

Anònim ha dit...

hola PCA, us envio la observació que ha fet l'ambaixador de França Gilles Chouraqui sobre el vot als residents a Andorra. No hi està gaire d'acord.

--Precisament, al Principat hi ha instal.lat des de fa uns quants mesos un intens debat sobre el dret a vot dels residents francesos, sobretot amb vista a les eleccions comunals que se celebraran al desembre. ¿Què faria vostè?
--És un tema força complicat, d'això, no en tinc cap dubte. L'únic que puc dir és que a les eleccions municipals de França els residents estrangers tenen el dret a votar i fins i tot de presentar-se en alguna llista per ser representants. Fins i tot conec l'exemple d'una britànica que és al consell municipal d'un poble. Però són casos difícilment comparables perquè són realitats molt diferents, ja que França és un país molt més gran.

Anònim ha dit...

Bones, tal i com es va avançar a la premsa, radio i TV en aquest Bloc sobre la noticia dels canvis ministerials vull explicar dues coses;
1)al Juli Minoves l´han posat a Cultura per a que acabi de patejar-se el món a costa del poble andorrà, i de pas el Cap de Govern fa un intent per a que plegui, cosa que no aconseguira perquè tal xupoptero només sap que viure de la mamella del estat interminablement.
2)A la Meritxell Mateu, la canvien per a cremar-la, també amb l´esperança que plegui, cosa que tampoc aconseguira el Cap de Govern, perquè tampoc sap fotre res.
Continuará...

Anònim ha dit...

He estat buscant el programa de Renovació Democràtica. No hi ha res a la web. Ha desaparegut del mapa?

Quant al CDA, hi ha tela. Al seu programa diu:

El marc fiscal s’ha de basar en el precepte constitucional de l’article 37, 'totes les persones físiques i jurídiques contribuiran a les despeses públiques segons la seva capacitat econòmica, mitjançant un sistema fiscal just, establert per la llei i fonamentat en els principis de generalitat i de distribució equitativa de les càrregues fiscals”.

Això equival a dir "introduirem l'impost sobre la renda"!

Anònim ha dit...

També llegim al programa:

Crearem un Pla Comptable Nacional, basat en els nous principis internacionals de comptabilitat.

Traducció al català: "les empreses hauran de declarar els seus beneficis".

Anònim ha dit...

Joan, he estat mirant, i trobo el programa del CDA molt més proper al PS que no al PLA. Perquè, doncs, són més afins al PLA? No té sentit, estrany. El Enric Tarrado va demanar al PS com pensa que pagaria tot el que promet però ells també prometen coses i no diuen com les pagaran!! Fixeu-vos:

+ Dins del marc de la nova llei, perllongarem la cobertura sanitària dels estudiants, així com en el cas de pèrdua de treball.

+ La CASS i el Govern han de garantir conjuntament unes pensions de vellesa, de viduïtat i d’orfandat dignes.

Hi ha una cosa que m'ha deixat de pedra:

No volem que els fons de la CASS s’utilitzin per finançar dèficits de l’Administració

Això és veritat? Si ho fos haurem enxampat al govern aplicant un impost sobre la renda d'amagat!

Anònim ha dit...

Veig que en alguns aspectes coincidim:

+ Conscienciarem els ciutadans, mitjançant una campanya informativa efectiva, dels beneficis d’optimitzar les seves prestacions a la CASS de cara a la jubilació futura.

+ Estimularem l’obertura al mercat exterior d’empreses nacionals, mitjançant la negociació d’un marc legal i fiscal específic.

+ FEDA ha de liderar el canvi de model energètic, cap a l’ús d’energies renovables. Treballarem per consolidar el bon servei.

I en altres coses també he trobat punts en comú. El seu programa no és incompatible amb el nostre, està bé en general, però sóna a demagògia. És un programa de centre esquerra (sobre el paper). Potser aquests del PS són gent estranya ja que ni el Verds ni el CDA volen saber res amb ells.

Records a tots!

Anònim ha dit...

Pintat redueix a nou els ministres per encarar el final del mandat

El cap de Govern, Albert Pintat, va presentar ahir una remodelació del gabinet per encarar els dos anys que falten de legislatura, amb la qual el nombre de ministres passa d’11 a 9. El màxim representant de l’executiu va assegurar que donarà “continuïtat a l’acció de Govern” i assenyala que la reorganització serveix per “cloure una etapa i començar-ne una altra”.

(MENTIDA!; els liberals s´han adonat de que si no es carregaven al putero xuleta del Cabanes, la seva assessora dels 5.000 €, i d´altres especimens no arriben ni a l´estiu!!!)

Anònim ha dit...

Jordana i Riberaygua, novetats de la remodelació ministerial

El president de l’Institut Nacional Andorrà de Finances, Xavier Jordana, passarà a ocupar la cartera d’Urbanisme i Ordenament Territorial, mentre que l’exconseller del grup parlamentari liberal i assessor de l’àrea de Transports i Mobilitat, Antoni Riberaygua, estarà al capdavant del ministeri de Justícia i Interior.

(Crec que son dos bons fitxages, els observarem amb positivisme...)

Anònim ha dit...

Hola bona nit,

m'he hagut d'aguantar les ganes de replicar al "sabelotodo" del "tamarro", sobre aquestes coses:

quan comenta:
"No cal aleshores la seguretat social, fiques els diners al banc en un pla d'estalvi i ja esta."

Li contesto:
He calculat la rendibilitat d'un fons de pensió de la Banca Mora i és exactament la mateixa que la dels fons de la CASS!!! La qual cosa no és d'estranyar, doncs els fons de la cass els gestionen els bancs.

quan comenta:
"Ahir no vaig comentar l'article del PCA pero tinc que dir que el vaig trobar tambe molt demagog i tendencios. Altre vegada ens volen fer creure que hi ha pensions deficitaries (les dels salaris mes baixos) i que aixo portara irremediablement al fracas del sistema. Es una dialecta que te la dreta mes rancia desde el principi del segle XX."

Li contesto:
Però la seguretat social va ser creada el 1883 pel representant de la dreta més rancia que ha existit mai: Bismarck.

quan comenta:
"Ells voldrien matar la seguretat social i el principi de solidaritat entre els cotitzants, portar-nos a tots cap a un sistema per capitalitzacio on la pensio es finança unicament amb la contribucio propria. "

Li contesto:
Parlem d'autofinanciació i ell entén assessinat.

No vull publicar al seu blog aquestes respostes, no val la pena. Hauria d'haver un debat més civilitzat.
Es el que allà al tamarrolandia no existeix, potser arribarà encara que sigui en somnis..

Anònim ha dit...

EDITORIAL

Una remodelació que ningú esperava.

(Doncs aqui ho vem dir una setmana abans..)

Anònim ha dit...

LA TRIBUNA

Dia Internacional de la Llibertat de Premsa
• En molts països del món, els professionals de la premsa són objecte de fustigació, agressions i detencions

(On es el dia internacional de les victimes del periodisme andorrà)

Anònim ha dit...

TROBADA EMPRESARIAL

Pont: "Les empreses s'han de fer grans"
• Pintat clourà el 8 de juny la cimera amb la presentació del Pla estratègic d'Andorra

(Les financia vostè sr. Pont)

Anònim ha dit...

REUNIÓ DELS COMERCIANTS AMB EL CÒNSOL D'ESCALDES
Els botiguers volen la reducció de la zona per a vianants

(Facin el que sigui, la pobre part alta no te solució)

Anònim ha dit...

EDITORIAL

Cop de timó d’Albert Pintat

(el vaixell continua fent aigues a la deriva per molte voltes que se li doni al "timó")

Anònim ha dit...

Hola bon dia,

Es pot fer part encara del grup per al Curs de Protocol? Si hi ha plaça apunteu-me.
Pel pagament ja m’informàreu com fer-ho i el horaris i lloc on
es farà d’acord.
Salutacions cordials,

Anònim ha dit...

Baròmetre 3/5/2007

Noms propis (cap amunt en verd)

Tomàs Pascual
Impulsor del PCA

Tothom és lliure de donar la seva opinió, però a vegades es fa sense arguments. El PCA ho ha fet a través d´un estudi aprofundit sobre la reforma de la CASS, amb el qual es pot estar d´acord o no.

Anònim ha dit...

Ostres, estic indignada!; avui un Liberal em deia que la política s´ha de deixar fer només a les persones que tenen diners.

Anònim ha dit...

Espero que el director de la policia, el Sr. Lluís Betriu NO plegui, esta realitzant i ha fet una feina excelent

Anònim ha dit...

allà al tamarro son els reis del copiar i pegar..., d´aqui a allà.. (després parlen..)

Anònim ha dit...

Aqui teniu la prova.., a part de asomar-se allà, tapeu-vos el nas que fa pudor..

Anònim dijo...
1:56 PM ; estic totalment d´acord amb tu, al bloc del PCA deixen calcat al tamarro i no com aqui, cosa que no es mereix:

-----------------------------------
escaldes dijo...
Hola bona nit,

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola bon dia,

El primer grup per al Curs de Protocol hauria de començar a mitjans de mes de Maig, per exemple el dimarts 15, i dijous 17 i així fins a fer les hores
del temari, durant dues o tres setmanes.

No oblideu donar confirmació per Email, ja que el primer grup està
pràcticament tancat.

Salutacions cordials,

Plataforma constitutiva
PCA - Partit dels Ciutadans del Principat d'Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Escaldes-Engordany, a 3 maig 2007

Anònim ha dit...

No m´agrada faltar al respecte, però Hitler hagués fusellat al tamarroman per retrassat mental:

-----------------------------------
Tamarroman dijo...
Anonim de les 7.38pm,

Quina insistencia, encara que no siguis tu el que ha escrit aixo, et contestare perque vegis les tonteries que alguns arriben a poder dir.

quan comenta:
"No cal aleshores la seguretat social, fiques els diners al banc en un pla d'estalvi i ja esta."

Li contesto:
He calculat la rendibilitat d'un fons de pensió de la Banca Mora i és exactament la mateixa que la dels fons de la CASS!!! La qual cosa no és d'estranyar, doncs els fons de la cass els gestionen els bancs.

Justament la meva frase que es treu de contexte era per dir que el que explicava el article del PCA no era res mes que el que molts liberals, com el Sr. Bush, fa anys que diuen: no cal seguritat social, poseu els diners en un fons de pensio privat i aixi quan us retireu cobrareu mes ja que tenen la mateixa rendibilitat. La seguretat social no es un banc i no te de ser un banc. Que es busqui una rentabilitat del fons de pensions es ben normal, pero no es l'objectiu ultim de la seguretat social de la manera que jo i molts l'entenem, que es el de garantitzar fins i tot pels cotitzants amb els salaris mes baixos una pensio digna que els permeti gaudir d'una jubilacio merescuda.

quan comenta:
"Ahir no vaig comentar l'article del PCA pero tinc que dir que el vaig trobar tambe molt demagog i tendencios. Altre vegada ens volen fer creure que hi ha pensions deficitaries (les dels salaris mes baixos) i que aixo portara irremediablement al fracas del sistema. Es una dialecta que te la dreta mes rancia desde el principi del segle XX."

Li contesto:
Però la seguretat social va ser creada el 1883 pel representant de la dreta més rancia que ha existit mai: Bismarck.

Que te a veure que la seguretat social la crees Bismarck amb el que dic. A Espanya la va crear Franco, ves! A Estats-units els democrates amb el Roosevelt. I a França la van crear els comunistes a la liberacio amb el General de Gaulle. El que el diu PCA es demagogic i tendencios. El que diu el PCA no es gaire diferent dels arguments del Sr. Bush als USA actualment, que son els mateixos arguments que ha anat repetint la dreta conservadora desde principis del segle XX. Aixo de que hi hagi una solidaritat entre els rics i els pobres no els hi ha agradat mai, que uns es retirin nomes amb el 60% del salari i els altres amb el salari complert, no els ha agradat mai. Fa anys que volen canviar el sistema i que anessim cap una capitalitzacio pura i dura, on cadascu cobres en funcio dels diners cotitzats exclusivament. Fa anys que vaticinen el fracas del sistema, l'esgotament dels fons de pensio, i la fallida de la seguretat social. A Estat-Units els democrates s'han mobilitzat contra els intents de reforma del Sr. Bush i les seves prediccions catastrofistes. Perque el que seria una catastrofe seria que passessim cap una capitalitzacio pura i dura, aleshores patirien son els salaris mes baixos, que ells titllent de deficitaris. No senyors, el sistema no es deficitari si s'aplica un principi de solidaritat i es gestiona de manera correcta.


quan comenta:
"Ells voldrien matar la seguretat social i el principi de solidaritat entre els cotitzants, portar-nos a tots cap a un sistema per capitalitzacio on la pensio es finança unicament amb la contribucio propria. "

Li contesto:
Parlem d'autofinanciació i ell entén assessinat.

Si, parlo d'assessinat, perque anar cap un sistema com el que el PCA vol proposar es matar tots els pensionistes mes desafavorits i que han tingut al llarg de la seva vida uns sous mes baixos, que no vol dir que hagin treballat menys que qualsevol altre. Per aquests es condenarlos a la miseria a partir dels 65 anys. Tot perque uns quans panxacontenta puguin beneficiarse de pensions de 10000 Euros o mes. L'afilicio obligatoria es un pas mes cap a la solidaritat, els salaris mes elevats ara tambe tindran de cotitzar a la CASS, aportant recursos supplementaris al fons de pensio. Pero nomes es un pas, encara s'en ha de fer molts mes perque els nostre fills, els nostres nets i les generacions futures es puguin benefiar d'un sistema que funciona desde el 1883.

3/5/07 8:42 PM
-----------------------------------

Anònim ha dit...

Sort que encara queden "tamarrets" que li canten la veritat al amargat aquell..


el bush liberal?
Els liberals, que han consensuat amb el teu amo Bartomeu la llei de la CASS volen eliminarla?

Tamarro, que et revisin la medicació, que l'actual no et deixa prou raciocini.

Lo teu no es demagògia, ni tan sols cinisme, no ets més tonto perquè no podries gestionar el blog, però tampoc dones per més.

Anònim ha dit...

Cada intervenció que fa es digne de que esl psiquiatres despengessin el titol:



Tamarroman dijo...
Amic anonim de les 9.17pm,

Com no tens arguments nomes et queda l'insult i la descualificacio com de costum. Es nota d'on veniu, i es nota on voleu dur-nos.

Anònim ha dit...

i per finalitzar, de moment, aqui es queda més retratat, un "tamarro-anonim" donan classes de dialeg, jaja

Tamarroman dijo...
Amic anonim de les 9.39pm,

No estic per agradar ningu, ni tinc l'objectiu d'agradar a ningu. Estic per dir la meva lliurement que per aixo es el meu blog i si algu vol replicarme es ben lliure de fer-ho. No soc com d'altres que utilitzen un blog per intentar captar votants i fan demagogia barata d'extrema dreta. Jo no busco que em votin, ni que votin a ningu en particular, si en cas busco que els que llegeixen el blog obrin els ulls sobre la situacio del pais, que cadascu sigui capaç d'avaluarla de manera independent i d'actuar en consequencia utilitzant tots els instruments democratics a l'abast de tots els ciutadans.

En quan a la pell fina, com deia ahir la Segolene Royal, hi han moments on no et pots quedar de pedra davant de la mentida, l'injusticia i l'immoralitat politica.

Anònim ha dit...

Bona nit,

tornaré a insistir..., si alguns jugueu a una "guerrilla" amb algun altre Bloc, el nostre perdrà l’iterés, preferim pocs i constructius que entrar amb aquestes coses, a més ja us heu adonat que contestar al "tamarro" no val la pena, millor contestar a una paret.

Apa, abraçades als bons! :)

Anònim ha dit...

cert my friend!; les seves intervencions son ridicules, i si se´l apreta, de jutjat de guardia, però tens raó, encara que penso que això ho fa algú d´allà, del PCA ho dubto, bona nit.

Anònim ha dit...

sip, aquell tamarro sembla un animal ferit, però al menys els animals ferits donen la cara

Anònim ha dit...

ACTE INTERNACIONAL
Minoves i Daban van a Mèxic per una trobada liberal

(Ostia!, aquest Minoves no apra de recorrer el món ja ni havent-li canviat la cartera!!!)

Anònim ha dit...

Betriu admet haver actuat en la baralla però sense violència

(Cuando el rio suena, agua lleva..)

Anònim ha dit...

L’ENDEMÀ DE LA REMODELACIÓ DEL GOVERN

El PLA d’Encamp atura una dimissió en bloc fins que escolti Pintat
El comitè d’Encamp del Partit Liberal manté congelada la decisió d’una dimissió en bloc, com s’havia acordat dimecres, en espera d’escoltar els arguments del cap de Govern, Albert Pintat...


(Ostres!; els del PLA estan pitjor i molt i més pitjor del que pensava)

Anònim ha dit...

Andorra i Europa (recomanacions del copríncep Jacques Chirac)
Òscar Ribas Reig, excap de Govern

(Entre la pallissa del Jaume Bartumeu que ha "escrit" al BONDIA, i lo del Oscar Ribas al Diari, em pregunto si ja no queda gent per fer Tribunes com deu mana)

Anònim ha dit...

El màxim responsable del comitè escaldenc, Àlex Armengol, encara va ser més clar: “El que [Pintat] digui va a missa.”

(PATETIC!!!, quina poca personalitat!!)

Anònim ha dit...

Hola bon dia,

Espero poder participar en el curs de protocol, ja em direu alguna coseta

Abraçades

Anònim ha dit...

realment la carteta que ha escrit el perdedor-prepotent del juame bartumeu del PS al BONDIA el deixa ben calcat de lo que es aquest home, si algun dia guanya, será pitjor que els liberals!!!

Anònim ha dit...

MATEU S´ACOMIADA DEL CÀRREC DE PORTAVEU

AAADddddeeeeeuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!

Anònim ha dit...

La setmana pasada vaig anar a l´asegurador del Cosan del CDA, vaig sentir com comentava a algú epr telèfon que estava preparan les polisses que li havia djudicat el Govern de forma directa...

Una pausa, un tip de riure i el tema anava de que deia que era part del "tracte"; es tot relment fastigos!!!!

Anònim ha dit...

jo he sentit rumors que les dues vacants de ministres seran ocupades per al CDA; formaria part d´una suposada estrategia oculta..

Anònim ha dit...

Ei, presenteu-vos per les plaçes de ministres.
Estaria bé oi! Ptns

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola bona tarda,

dimarts 8 de maig a les 21h00, reunió PCA al Hotel Eureka, a Escaldes-Engordany.

Confirmeu l’assistència el més breu possible.

Salutacions cordials,

Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Escaldes-Engordany, a 4 de maig 2007

Anònim ha dit...

Ostia! Cabanes, ja no tindras més almorranes

Anònim ha dit...

Els de lagencia LEM, No vareu encertar al cent per cent, però Deu ni do!!!

-----------------------------------
Ag. LEM dijo...
Remodelació ministerial:

El més segur es que dimecres vinent cessin al ministre Cabanes, per incompetent, poc útil, faldiller i mala persona!!!, la pena es que el ministre Puigdellivol passaria a ocupar la cartera d’interior!!, també seria possible que la Conxita Marsol ocupés un altre ministeri...

També s’està investigant el possible fet que el Cònsol d’Escaldes-Engordany, Toni Martí hagi posat condicions per encapçalar una llista Liberal a canvi de que cessin al Juli Minoves de ministre, per tornar-li la mala gestió del tema de la Vall del Madriu,

Continua l’investigació..

Eva
Agencia LEM
Learning Emerite Merchandising

27/4/07 4:36 PM
-----------------------------------

Anònim ha dit...

Ja hi pots contar!
L´acabo de reservar per valtri!

Anònim ha dit...

Hola estic intentant enviar per emilio la confirmació per el curs de protocol però no me l´agafe. Intentaré + tard

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola bona tarda,

dimarts 8 de maig a les 21h00, reunió PCA al Hotel Eureka, a Escaldes-Engordany.

Confirmeu l’assistència el més breu possible.

Salutacions cordials,

Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Escaldes-Engordany, a 4 de maig 2007

Anònim ha dit...

Hola,
Ens veiem dimarts.
Salutacions.

Anònim ha dit...

OPERACIÓ IMMOBILIÀRIA
Reig ven l'antiga seu madrilenya de Winterthur

(Volien obrir les inversions estrangeres, i els 4 ricachons d´aqui inverteixen a fora.., i malament)

Anònim ha dit...

Mirapeix assumeix Funció Pública amb Alonso de número dos

(Perquè la remodelació del Pintat fos creible, faltaria fotre fora a la meritxell Mateu, Ferran Mipapeix i Juli Minoves)

Anònim ha dit...

EDITORIAL

Una destitució sorprenent

(Es veu que el cònsol d´Escaldes Toni marti esta qeu bufa perque va demanar que fotin fora al Juli Minoves i no ho han fet..)

Anònim ha dit...

LES REPERCUSSIONS DE LA REMODELACIÓ

El PLA d’Encamp veu difícil aturar la desbandada després d’escoltar Pintat

(Una parroqui més que perden els liberals, entre que no tenn gent i això...)

Anònim ha dit...

FRANÇA

Totes les enquestes donen a Sarkozy un ampli avantatge sobre Ségolène Royal

(Millor millor, que si de Mongolia ens han de portar una senyora que ens vol aplicar politiques poc trasparents millor s´ocupi de casa seva..)

Anònim ha dit...

http://news.google.com/

(Dins aquest link, menys Andorra, tots els països que vulgueu, de que han servit els viatgets del juli minoves??; per fer el fantasma a costa nostra i amoblar-se el pis amb la Visa de Govern, i colocar al seu novio a Govern amb més de 3.000 € / mes de salari; i el DEIXEN a Cultura!!, per a que gasti "culturalment" els nostres diners; Pintat, has fet la feina a mitjes, continues sense credibilitat, tu mateix..)

Anònim ha dit...

salutacions des de Encamp!!!

Anònim ha dit...

Pere Torres (ex-ministre de vaques)

”Personalment estic tocat i el grup està descontent”

imaginat el puetero del Cabanes, jeje, massa calladet esta, la inutilitat personificada amb color de UVA..)APA ADEUU

Anònim ha dit...

Jo que tenia l´esperança de que aquesta nova remodelació del Govern, al menys fos neta..., i del primer que me´n assabento avui i de bona font, es que la ex-assessora del cònsol d´Escaldes Toni Martí, la Montserrat Alonso, que li han donat la secretaria d´Estat, viu en parella no fa gaire temps amb el nou ministre, l’exconseller general Antoni Riberaygua...

Total, que de "mamomeos" i tràfic d´influències estem igual..., o potser pitjor..

Anònim ha dit...

ei compis; el link de la ràdio continua sense funcionar..

Anònim ha dit...

Hola, ei Tomàs; tu has escrit això al tamarrolandia?

-----------------------------------
Tomàs dijo...
Hola bona tarda a tots/es!,

volia demanar permís al Tamarroman de si ens deixa afegir un link al Bloc del PCA i al meu Bloc particular que indexi a aquest..

Ja diràs alguna cosa i molt bon cap de setmana a tots/es!!!

Tomàs Pascual Casabosch

PD: ho tenim així de moment:
___________________________________
Blocs d’interès:

Tomàs Pascual Casabosch
Miquel Calsina Gordi
Tribuna Andorra
Ningú és perfecte
___________________________________

5/5/07 1:20 PM
-----------------------------------
Tamarroman dijo...
Amic Tomas,

No hi ha cap problema perque posis un link cap a Tamarrolandia al blog del PCA i al teu.

5/5/07 3:24 PM
-----------------------------------

Anònim ha dit...

Comunicació:

El Govern i l´STA impulsen unes jornades per apropar les tecnologies a la població

(Ja pot apropar "tecnologies" el Salvat aquest, entre lo que cobra i que s´esta fent milionari gestionant la seva empresa, suministradora principal del STA..; quins escandols i no passa res!!!)

Anònim ha dit...

"Que jo sàpiga els pits les senyores els teniu al mateix lloc, oi? La vaig empènyer per les espatlles"

Lluís Betriu (Director de la Policia)

-Les declaracions del director de la policia mereixen pocs comentaris-

Anònim ha dit...

Semblaria ser que el Cap Pintat te "agafat" al Jaume Bartumeu del PS amb un assumpte MOLT fort...
Aviat més dades..

Anònim ha dit...

La demanda d’hipoteques cau a la meitat pel preu dels pisos

(i en mentres, els estrangers NO residents anar comprant-los a dotzenes com a a inversió, i els andorrans de lloguer a preus abusius i marxant d´Andorra, inclos en països africans en via de "desenvolupament" no es permet als estrangers fer el que aqui fan..)

Anònim ha dit...

JUSTÍCIA

L’acusada d’agafar 400 euros al Govern defensarà que no va ser furt qualificat

(Primer que posin a la presó al Cabanes per robar al poble "pagant" 5.000 € al mes per tenir dret a pernada amb l´assessora "d´imatge"; sort que el pintat l´ha fotut a fora a patades!!!)

Anònim ha dit...

• TRIBUNA

Catalunya trilingüe
Manuel Cusachs

(El Diari d´Andorra, ha passat de tenir els 3 columnistes rallants i passats de moda de sempre, estil oscar ribas, antoni morell.. etc..., a tenir de posar-hi gent de fora...; mal presagi.., inclos el BONDIA els ha avançat en aquest tema)

Anònim ha dit...

ECONOMIA

Els constructors demanen que no es facin concursos internacionals

AmplieuL’Associació de Contractistes considera que la convocatòria de concursos internacionals s’hauria de reduir al mínim per ajudar les empreses del sector a passar aquest moment de crisi que estan patint.


(Amb això SI que teniu raó els del PCA, us felicito per lo de voler eliminar les adjudicacions directes als concursos publics, i que lo dels concursos internacionals siguin només si queden deserts..)

Anònim ha dit...

ANDORRA LA VELLA

Mora insisteix que l’obligació d’edificar la deixalleria és “exclusiva” del Govern
El cònsol manifesta que “ja prendrem les accions necessàries” perquè l’executiu se’n faci responsable

(Mira francesc mora, tu vas fer pitjor amb lo de les estructures metaliques i ningú ha pres mesures a part de triplicar-te el salari al segon mes de mandat, i comprar vots colocant a gent al Comú a diestro i siniestro!; vaja socialisme!!)

Anònim ha dit...

REUNIONS AMB ELS EMPRESARIS

La patronal vol tenir més pes en la presa de decisions del país
• Acorda amb l'Executiu liberal un calendari de reunions

• La primera de les trobades és amb el ministre

(Ja fa dies que ens van advertir del perill que l´unic que volien era un "poder" disfressat d´associacio VIP, barreja de sociates i..)

Anònim ha dit...

SEGONA VOLTA DE LES ELECCIONS
França passa avui per les urnes per escollir el nou president i copríncep

(I dale!!!!, França escull President a França; lo de Coprincep a Andorra no saben ni lo que es!!!)

Anònim ha dit...

A LA LLACUNA

Reunió dels sindicats de l'Administració

(aquestos, a part de cobrar facilment de la mamella de Govern, TREBALLEN??)

Anònim ha dit...

A totes les mares del món:

FELIÇ dia de la MARE boniques!!!

Unió Nacional de Progrés UNP ha dit...

Hola Bona tarda,

Dimarts 15/5 a les 21h00, primer dia del Curs de Comunicació i Protocol.

Queden poques places, màxim el dilluns 7/5 confirmar assistència al Email.

Salutacions cordials,

Plataforma constitutiva
PCA – Partit dels Ciutadans del Principat d’Andorra-
http://partitciutadansdelprincipatandorra.blogspot.com
pca_ciutadans@hotmail.com

Escaldes-Engordany, a 6 maig 2007

Anònim ha dit...

el que no entenc es com el Tomàs ha volgut enllaçar a la nostra HOME un link al tamarrolandia..

Només fan que dir mentides del PCA i es fan passar per ell mateix:

-----------------------------------
Anònim dijo...
tamarro, al bloc del fatxes han posat un lik cap a tamarrolandia

6/5/07 12:57 PM
-----------------------------------
tomas pascual dijo...
Al PCA no hi ha ni una sola persona d’extrema dreta IGNORANT COBARD IMBECIL!, posa’t davant meu amb un micro si tens una mil•lèsima de valor

6/5/07 3:08 PM
-----------------------------------

Anònim ha dit...

Del que Sí que estic segurissim es que el Tomàs no insulta a ningú (per molt que s´ho mereixi); aquest individu que es fa passar per ell es el mateix que sempre l´anomena "pascualet"

Anònim ha dit...

Et felicito Jordinkmp, descobrir el enllaç del PP espanyol al CDA andorrà es tot un descobriment!; sobretot per als 4 que encara confien en tal minoria andorrana.
Hauries d´estar orgullos de que vagi corrent el teu treball per els Blocs, apren a dividir la simpatia o antipatia que puguis tenir amb els grups politics.
Per cert, si algun dia llegeixes el nostre programa Electoral, te´n adonaras de que això de que som de "extrema dreta" es un bulo que quatre liberals ressentits han fet correr, el qual desapareixera ipso-facto en el mateix moment que dit programa sigui públic.
Relaxa´t vinga, avui es diumenge i el dia de la mare.

Anònim ha dit...

http://www.pp.es/index.asp?p=7840&c=dc9fa5f217a1e57b8a6adeb065560b38

Andorra

CENTRE DEMOCRATA ANDORRA (CDA)

Av. Del Fener 15-17 Edif. El Picó 1rC
Andorra la Vella - ANDORRA
Tel: (376) 80 57 75
(376 )80 57 77
Fax: (376 ) 80 57 79
Email: partitdemocrata@andorra.ad
cda@myp.ad
Web: www.centredemocrateandorra.com

Anònim ha dit...

Aquest jordiknp es d´Encamp, demà faré una trucada i us ho confirmaré

Anònim ha dit...

Referent a:

Bonjour,
Tomàs tranquil. Ignora.

Demà comentarem al bar. Ok?

LZ

6/5/07 7:27 PM

El Tomàs no ha insultat a ningú al altre bloc, he parlat amb ell per telèfon no fa encara mitja horeta

Anònim ha dit...

Tomàs,

Apunta'm sup

Moltes gràcies

Anònim ha dit...

Suposo que lo de foter-li una patadeta a la Segolene Royal a França, es una esperança de que el socialisme NO arribi mai a Andorra.. ;)

Anònim ha dit...

Quin tip de riure m´he fet amb un article dels estatus del PS; el Bartumeu no se l´haura llegit,:

l) la necessària renovació periòdica dels càrrecs d’elecció interna i dels candidats i candidates a càrrecs públics;

Anònim ha dit...

La reacció del toni solanelles del Diari d´Andorra, quan s´aixeca perdent el cul per saludar al Cap de Govern en la seva darrera roda de premsa es ridicula, és l´unic periodista que ho fa, es vol fer veure com a recerca de la fama potser

Anònim ha dit...

ENTREVISTA // Xavier Altimir*PRESIDENT DE LA CEA
"No em faria res que el dret a vaga entrés finalment a les lleis sindicals"

(A veure que faria si tot Nord Andorra se li posés de vaga, li pagaria la CEA les despeses, o la cASS?)

Anònim ha dit...

GESTIONS I INFORMACIÓ DE LES CORPORACIONS A TRAVÉS D'INTERNET

Cap comú no permet fer els tràmits exclusivament 'on line'
• La majoria ofereixen una sol.licitud que després cal imprimir i presentar en paper

• Moltes webs també donen informació sobre qüestions comunals

(La del Comú d´Escaldes surten inclos els noms dels votants..)

Anònim ha dit...

CRÍTIQUES A BESSON

Ferrer, "preocupada" per RTVASA

(Té tota la raó la Sra. Ferrer; com no fotin al Besson cap a la frontera que va venir, malament van tots en aquella casa, està pitjor que mai)

Anònim ha dit...

POLÍTICA

El PS assegura que si governa crearà un subsidi per a l’atur

(Co el pagaran, doncs posant impostos a SACO pagant els qui treballem, esperem que no governin)

Anònim ha dit...

Entrevista Josep Antón López: “Considero que el dret de vaga no ens ha de fer por”

(als qui la facin i cobrin el mes igualment, els ha d´alegrar, apa ganduls, a treballar!!!)

Anònim ha dit...

uix uix el gabatxet sarkozy Coprincep d´Andorra, quina iluuu, ara me´n vaig correns al banc que em concediran una hipoteca a meitat de preu, un vehicle nou a baix interes i si afegeixo l´himne francés amb alegria al curriculum inclos em donaran una feina millor..

Anònim ha dit...

Wola, he rebut els estatuts i estan prou bé, força endavant

Anònim ha dit...

despistadament he posat el canal de la TV andorrana ara mateix, i que veig!, al fantasma mataroní del ferran costa fent el fantasma dient-li a la gemma rial algo de que les eleccions a frança han estat tot un exit etc... ; uf vaja tio més rallant!!; i quin nivell la TV amb el besson!; supera al alfred llahi de molta velocitat, al menys l´altre ens ha fet el favor de no sortir més a la TV

Anònim ha dit...

El putero del exministre josep maria cabanes ha fet avui el seu darrer acte public, jeje

M´han assesgurat que el paio esta fet pols, jiji, que pateixi ara elq ue senten les seves victimes en tots els sentits

Anònim ha dit...

Cert 3:34 PM ; a cada porc li arriba el seu Sant Martí, el Cabanes no se´n surt de la dita

Anònim ha dit...

Pensem per un moment si aquesta Andorra es la que realment volem pels nostres fills. (Penseu val la pena l'exercici).

Penseu també amb les promeses del Govern lliberal i amb els darrers 14 anys del seu Govern.

Penseu on pot acabar el nostre País d'aquí a 2 anys amb la política Liberal. (Especulació immobiliària, circulació, relacions amb Espanya
i França, llei laboral, preu de l'habitatge i tantes coses malmeses
per a benefici d'uns pocs.)

Potser ja seria hora de reconduir la nostra Andorra envers la
modernitat i la justícia d'una vegada per a totes.

Perquè Andorra no sigui només un País per a Milionaris.

Aquest es el Moment. Aquest es el TEU MOMENT per a valorar la política que s'ha portat aquests darrers 14 anys des del Partit Liberal.

Mostrem la nostra disconformitat a l'hora de votar, ara per l'Andorra
que volem pels nostres fills.

Fes un vot útil NO VOTIS Liberal

Si estàs d'acord rebota aquest mail a tanta gent com puguis

Anònim ha dit...

4:05 PM , doncs de moment si el vot util no es Liberal haura de ser sociata, treballo en un comu sosiata i estem tots acollonits, son pitjor que al III Reich

Anònim ha dit...

Bones, demà a les 15h Comissió d´empreses a Escaldes-Engordany.

I a les 21h la reunió de tots.

Salutacions

Anònim ha dit...

2:22 PM, encara mires la TV andorrana?, et felicito per el teu merit i valor.
De totes formes no entenc com la nostra televisió no avança, hi han professionals dels bons i molt bona gent.

Anònim ha dit...

El link a la ràdio continua sense funcionar, crec que el problema es que a youtube no es poden penjar arxius de radio, només de video, pero no estic segura, si algú ho sap..

Anònim ha dit...

s´ha intentat de mil formes i no hi ha manera.., ja trobarem la formula

Anònim ha dit...

l'enllaç a tot encamp no funciona.
A veure si entre tots els blocs fem pensar una mica als que manen

Anònim ha dit...

Hola company de les 10:14PM, no funciona perquè el Blog d´Encamp ara mateix deu tenir algun problema tecnic.

Anònim ha dit...

COMIAT DEL QUE HA ESTAT TITULAR DURANT QUATRE ANYS DE LA CARTERA
Pintat encomana a Riberaygua la reforma del Cos de Policia
El cap de Govern posa de manifest que Cabanes ha deixat el cos a les portes del canvi
El fins ara titular d'Interior considera que la reestructuració s'ha de fer en tots els àmbits

(Això es lo amteix que dr-li, sobretot fot fora al Betriu, cosa que com de costum ja estara pactada de fa temps..)

Anònim ha dit...

SITUACIÓ DE LA PROFESSIÓ
Les infermeres reclamen més mitjans i reconeixement social
El col.lectiu diu que l'Escola d'Infermeria no dóna l'abast davant les necessitats
Assegura que les condicions de treball no són les òptimes per atraure personal

(A les infermeres les necessitem com als metges, s´haurien de cuidar..)

Anònim ha dit...

EDITORIAL

Posar les coses al seu lloc
L'opinió del diari s'expressa només als editorials.

• ELS PROBLEMES DE JUSTÍCIA I INTERIOR COMENCEN A ESTAR SOBREVALORATS

(Posar a lloc les inutilitats que i pollos que ha muntat el Cabanes es dificil, aniem al nou ministre a la seva DOBLE tasca!!)

Anònim ha dit...

Política
El lector opina



EL PERIÓDICO renueva su webConsulte y opine.
La Liga de fútbol El calendario Galerías de imágenes
Portada
Política

INQUIETUD DES DE L'ALTERNATIVA PER L'ABSÈNCIA DE LIDERATGE A L'ENS SUPERVISOR DE L'ENTITAT FINANCERA
Bartumeu lamenta que l'INAF estigui "despullat de president"

(A aquest Bartumeu més li valdria construir un mur de les lamentacions, res li esta bé a aquest home)

«El més antic ‹Més antic   1 – 200 de 315   Més nou› El més recent»